Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 30 januari 2017

Instruktör

Som en del i min utbildning ingår att man ska ha projekt.
Jag har två projekt det ena inom resursbiten där jag valt att fokusera på 
äldre som av olika orsaker isolerar sig i sina hem.
Tanken är att besök av mig och en hund ska skapa bättre livskvalitè .
Finns väldigt mycket forskning just i det ämnet så ska bli väldigt kul och nervöst att 
se om det utvecklar sig som jag hoppas.
Igår var det projektstart för mitt andra projekt i instruktörsrollen.
Jag har startat upp en nosework kurs på 5 gånger där vi använder oss av 
klickermetoden i vår inlärning.
Så lite som två kurser i en.
Igår var det då dags .
Nervöst, pirrigt men väldigt väldigt kul.

Här förbereder jag mig för presentationen.
Liten fusklapp till stöd för att hålla nerverna i styr.

smeller/thesil med en möbeltass och eukalytoshydrolat.
Denna hund identifierade och lärde sig snabbt att doft betyder godis, 


så duktiga hundägare och hundar!
Ibland är det väldigt kul att utmana sig själv.
Ser fram emot nästa tillfälle och nya utmaningar.



Inga kommentarer: