Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 13 maj 2017

Utställning Helsingborg

Idag hade jag anmält JoJo till en liten inofficiell anordnad av svenska Greyhound klubben i Helsingborg. Visade sig att vi var 17 cockrar som anmält dit.
Lite bra förträning inför utomhussäsongen.
Var så glad för Mikaela hade lust att följa med idag.
Härligt med mor/dotter tid !
Gunilla hade inte möjlighet idag men såklart fanns hon med via telefonen =)
Vi var den enda juniortiken men vad gör väl det när det är kritiken som räknas?
Domaren tyckte jättemycket om JoJo och gav henne ett HP.

Det enda han tyckte var att hennes nos var något ljus .

Här undrar JoJo vad sjutton håller han på med?

Jag som aldrig  kan hålla händerna i styr var på väg att ge han en kram
när jag fick reda på att vi gick vidare. Tack o lov lyckades jag
hejda mig och bad lite förläget om ursäkt.

Stilstudie av en JoJo i fart.











 Hennes kritik:Feminin tilltalande tik, Härligt huvud,Bra proportioner. Välburna öron. Korrekt bett. Härliga rörelser. Välvisad.
Domare Eddie Nilsson tror jag han hette.
Då gick vi vidare till bästa tik.
Många fina tikar där kom vi 2 med motivering hon behöver växa i kostymen
eller med andra ord hon behöver grovna lite men återigen en mycket fin tik och placering blev BT2
Direkt därpå var det dags för BIR junior
Ta mej tusan om vi inte vann där med och helt plötsligt var vi BIR- junior


Nu blev det lite väntan och sedan möttes alla raser och både tikar och hanar
i BIS finalen samtidigt totalt 20 hundar tror jag.
Efter domaren tittat och låtit oss springa så TJOHOO vi kom 3.
Tror det syns hur glad jag blev?

Min duktiga lilla hund.

Som jag älskar denna lilla hund.







Inga kommentarer: