Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 23 augusti 2007

tid hos veterinären

Har idag ringt och beställt tid för ögonlysning och vaccinering.Eftersom min vanliga vett inte ögonlyser ska vi åka till Näsum.Fick ingen tid förrän den 25 september för den som lyser hade semester. Usch vad otålig jag bli vill göra det nu!!! Har inte hunnit med att fixa något mer med Tindras päls denna veckan får ta mig i kragen på måndag eller tisdag men har beställt nytt schampo,havsalger och plaq off på Häromi så nu går vi och väntar in paket. Mikcaela vill så gäran åka till Teba igen så på onsdag kör vi kanske dit. Tindra har blivit ett matvrak för första gången i hennes liv tömmer hon sin matskål. Igår hade det slunkit ner lite annat också. Ända sen vi fick hem henne har hon varit väldigt förtjust i Uffes öron proppar. Han har såna på natten han påstår att jag snarkar.Men det tror jag inte ett dugg på måste vara Teddy=). Iallafall han har sitt lager i städskåpet och i går morse hade Mickan tagit plåster och lämnat dörren öppen. På kvällen bajsade Tindra ut hela lagret ögonproppar kom några i morse med.Han har varianten i skum så det är inte alls bra , glad att det inte stoppat i magen på henne. Rena julafton för henne! Har ju börjat jobba denna veckan och det har hänt något väldigt trist på mitt jobb. En arbetskompis som jag brukar prata och fika med har visat sig vara en riktig bedragare som ljugit jättemycket ,förskingrat och lurat folk på en massa pengar. Usch så olustigt! Som tur är har inte jag blivit blåst på några pengar varken på jobbet eller privat av henne men tycker väldigt synd om de som blivit det.
Något roligare Christopher och hans 2 kompisar har fått förstahands kontrakt på en 4 i Umeå 5 från universitetet med inflyttning 1 september. Så nu blir det nog en Umeå tripp för oss men inte nästa helg då ska vi på utställning men skönt när allt löser sig. Mikaela har blivit sugen på att vi ska skaffa oss en golden retriver. Hon tycker vi ska ha en stor hund med. Antons mamma har en som hon gillar. Jag och Uffe har ju haft en golden som vi skaffade när vi flyttade ihopa. Hon var 6 år när vi tog hand om henne.Men av barnen är det bara Daniel som träffat henne. En helt underbar hund men jag tror nog vi avstår. Om vi parar Tindra är det ju tänkt att vi ska spara en fast Mickan tycker en hund mer eller mindre spelar väl ingen roll. Sen kom Uffe och var sugen på en Havanasie till. Jag tror familjen fått hundfeber. Det ska bli en cocker till inget annat!!! Han fick köpa en projektor istället och ska göra om hela tv - rummet i stället för att allt ska passa in. Nu ska jag ställa mig och garnera 2 smörgåstårtor som Daniel ska ha med till jobbet . hans sista dag imorgon och bara två dagar hemma till. =(

1 kommentar:

Mira sa...

Hej!
Ja för det första så blev jag inspirerad av ditt inlägg och ska också testa plaque off (har tänkt testa länge). Har blivit lite för sällan med tandborstningen det här blir bot ;D

"han påstår att jag snarkar" Ha ha ha vad roligt, David påstår att jag gnisslar tänder han har säkert fel han med :D

Hoppas killarna kommer fram till att det är så jobbigt att bo utan mamma att dom åtminstonde flyttar till samma stad igen :)