Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 19 augusti 2007

trimning

Jag har ju anmält oss till utställning den 1 september. Tånkte att jag skulle försöka trimma henne själv denna gång. Är ju bara 1 månad sen det blev riktigt gjort så det finns ju en del att gå efter.Tänkte att börjar jag redan nu så hinner det som bli fel växa till sig och det andra kan man ta 1 gång till. Så idag har jag rakat öron,hals och baken. Klippt framtassarna som blev sådär. Jag är så kluven till dem de ska ju varit riktigt kortklippta så klorna syns tydligt fast jag tycker det är snyggare med lite päls på dem så det blev någon av en kompromiss som kommer att fixas till en del innan utställning. Det drygaste var att plocka frambenen och plocka fram skuldran och plocka bakbensvinklarna. Fick tipset att inte effilera skuldran och frambenen då röda blir ljusare i pälsen då. Och så har jag plockat huvudet. Blev ganska nöjd med plockningen men jag kommer att plocka mer. Jag tänkte vänta tills nästa vecka att klippa svans och vinklar. Men tassarna är värst att ta. Eftersom det bara är en liten inofficiell utställning får det bli som det blir men nån gång måste man lära sig.

3 kommentarer:

Liljeblommans Kennel sa...

Het blir säkert jättebra, du är duktig som försöker iallafall. Kram Bodil

Carina sa...

man gör så gott man kan hoppet är det sista som överger en=)

Mira sa...

Javisst är tassarna svåra!? Jag pillade med Leias igår men jag tog nog för mycket tror jag :(
Kul att ni ska på utställning :)