Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 29 oktober 2007

Cockett besök

I eftermiddag har jag och Tindra varit och hälsat på ute på "vår" kennel. Det är alltid lika roligt och trevligt att hälsa på. Jag var ju väldigt nyfiken på de nya tillskotten på kenneln.Birigtta har tagit över två tikar från kennel Maxi mates. En orange roan tik som heter Pim-Pim och en liver tik som heter Flisan. Jag som är liver frälst föll ju som en fura för Flisan men mest av hennes sätt. Hon var lite försynt,försiktig tog det lite lugnare men sen man väl fått henne i knät ville man behålla henne för alltid. Helt ljuvlig. Pim-Pim var också alldeles förtjusande. Inga blygheter där inte pigg glad och med på det mesta en typsikt cocker. Sen har de kvar en valp efter Wilma som nu är 3 mån en liten röd tjej "Samira"som bra är så jättesöt. Tindras pappa Mascot var också hemma på besök han hade tjejbesök. Men alla Birgittas hundar är så fina och goa så det är svårt att ha en favorit. Givetvis regnade det men regn stoppar varken en cocker eller deras mattar så vi tog en skogrunda. Tindra fick bada igår så hon fick ha overallen på. Efter promenad blev det smarrig fika. Jag hade ju massor av frågor till Birgitta angående parning osv. Känns skönt att ha en man kan ställa 1000 dumma frågor till och få en massa kloka svar tillbaka. Tiden går som vanligt alldeles för fort när man har trevligt. Tog några kort men tyvärr var det ju inte fotoväder.





Under tiden jag skrivit detta har Tidnra som inte får vara i denna soffan jag sitte i nu legat med framtassar och huvud uppe på soffkanten och sovit men resten av kroppen på golvet. Imorgon ska jag sätte in en bild på nya Teddy som fått sig ett rejält klipp att vänner till oss tror vi köpt ny hund.

Inga kommentarer: