Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 24 oktober 2007

Väntan

Går här i väntan på att Lady ska börja valpa. Har precis kommit hem från kvällsrundan och hade glömt mobilen hemma. Gissa om jag kastade mig över den när jag kom hem. Hon kommer säkert att valpa imorgon bara för att vi ska åka in och hälsa på farmor då. Det är ju iof också viktigt men jag vill ju så gärna vara med. Har fortsatt med Tindras trimning idag. Rakade öron och hals i måndags, idag tog jag tassar,svans och i baken. Är livrädd att klippa i hennes fanor och bak är det fortfarande på tillväxt. Plockade hennes huvud i måndagskväll också. Det älskar Tindra då ligger hon med huvudet i mitt knä totalt avslappnad.Fick det riktigt bra nerplockad tyckte jag. Hoppas att slutresultatet kommer att bli någerlunda hyfsat.Uffe tycker att jag jämt håller på att klipper i henne och är nog inte alltid överförtjust i resultatet för han gillar när de är lite vildvuxna. Men droppen var när han kom hem med lappar om nytt hundtrim som öppnat. Har inte bestämt om jag ska ta det som en förolämpning eller om han gjorde det omtanke så att jag ska slippa=)

Inga kommentarer: