Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 12 december 2007

cockerträff

Idag har Tyringe cockerklubb=) haft stor hundträff. Bodil och Sandra är på besök från Norrköping och hälsar på Gizmos valpar. Med på resan var Penny och Wilma. Maria kom ner från Älmhult med Mio och så var det då vi vanliga jag,Petra och Hilkka. Maria kom till mig först och Tindra gillar verkligen Mio. Som de busade med varann en jättemysig kille. Sen gick vi för att möta de andra och Teddy fick också hänga med trots att han är en havanaise men han gillar ju cockerfoder så på insidan är han nog lite cocker.Vi hade bestämt att ta päronbacke rundan. Totalt blev det 6 cockrar och 1 havanaise som alla kom väldigt bra överens. Det är ju väldigt blött i skogen så Tindra tog lite gyttjebad och Wilma badade med overallen på. Sen var det fika hemma hos oss med alla hundarna och det gick hur bra som helst. Maria och jag tyckte att våra godingar behövde en dusch så hon duschade och jag torkade. Sen blev det en härlig pratsund i samband med fikan. Jag följde inte med efteråt och hälsade på valparna tar det en annan dag. Men det har varit en mysig och rolig eftermiddag.Tyvärr har min kamera lagt av så jag kunde inte fota en både Petra och Bodil tog kort.

Inga kommentarer: