Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 1 december 2007

lite smått och gott

Vad dålig jag är på att uppdatera. Men det händer inte så mycket just nu på hundfronten har varit desto mer på jobbet och att jag har gått in i en rejäl smärtperiod. Skulle behöva vara hemma men har alldeles för mycket att göra på jobbet så det är bara att bita ihopa. En sak som är lite kul. Tindras mamma ska paras med samma hund som Tindra. Eventuellt löper de samtidigt också så jag hoppas det inte krockar med parningarna. Jag som alltid ska oroa mig för nåt går nu och bekymrar mig för att det ska bli något strul så det inte blir av. Man är en knäppgök haha. Men vad kul det ska bli att följa deras dräktighet och deras valpar. Kolla in likheter osv. Sen har vi äntligen beslutat att kasterera Teddy eller rättare sagt Uffe har insett att det är det bästa för honom och att han inte kommer att sakna sina kulor. Vi diskuterade det igår och då insåg Uffe att jag hade nog rätt så jag ringde direkt och bokade tid så på torsdag är det dags. Är ju lite större operation på honom eftersom han är monokid dvs han har en testikel i buken. Så nu är Uffes bekymmer att Teddy inte ska klara operationen. Vilken familj vi är oroar oss för allt. Märks att barnen flyttat och att vi inte har dem att engagera oss i. Fast Christopher var hemma helga förra helgen vilket var underbart och Daniel kom hem igår och åker imorgon. Sen är det bara 14 dagar tills alla är hemma igen och det blir full rulle.
Imorse tog Tindra och jag morgonrundan i päronbacken. Ösregnade! Men vad mycket hundar vi träffade. Först träffade vi Sussande med dobbisarna Signe och Agnes och Grand danoaren Ebba. Det blev full rulle och massor av bus. Rätt var det var kom dt en collie också som också hette Ebba och ville vara med. Efter en stund var det dags att gå vidare och Tindra är så duktig och följer med bums trots att kompisarna går åt annat håll. Vi hann inte gå långt förrän vi mötte en gammal klasskompis till mig som hade en irländsk terrier som heter Ellen. Så då var det dags för nytt bus. Ellen ville inte följa med sin matte när det var dags för dem att gå vidare hon tyckte Tindra var mycket roligare. När vi väl kom hem igen var vi båda rejält blöta om de kroppsdelar som inte var täckta av regnkläder. Är så glad över Tindras Hurrta overall. Dagen har vi ägnat åt att adventspynta. Uffe är tokig i julen så här är det stakar och stjärnor överallt och nya adventsgardiner i kök och mat rum. Men riktigt mysigt blev det. Imorgon ska jag ut och lägga spår hoppas på lite bättre väder då.

Inga kommentarer: