Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 21 februari 2008

Parning

Nu är vi hemma igen och allt har gått jättebra. Inger var jättetrevlig och kändes så tryggt att få hjälp med det hela av en erfaren person. Loffe var mer än jag kunnat drömma om. Så underbart vacker och snäll och matchade Tindra så fint i kroppen. Han har ett underbart vackert huvud och ögonen var så snälla. Tindra tyckte det hela var lite läskigt till en början men allt gick bra med lite hjälp och stöd från matte och det blev häng på 15 min. Loffe la sig under hänget med huvudet i Gunillas knä och jag hade Tindra i min famn. När allt var klart så blev det mysig fika och en lång pratstund. På hemvägen var Gunilla ochjag lite kaxiga att nu behövs det ingen GPS och vad gör vi då jo kör fel direkt=) Roligt att sitta och analysera det hela med henne på vägen hem. Nu är jag ganska trött efter så mycket spänning så nu ska jag bara slappa och ta det lugnt. Tindra var vrålhungrig när hon kom hem så det blev mat direkt. Givtvis glömde jag kameran hemma.

Inga kommentarer: