Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 12 februari 2008

tisdagstankar

Märks att Tindra löper hon blir så mattesjuk då. Vill vara nära nära så fort man sätter sig. Sen är hon alltid så lugn när hon löper vill helst bara ligga så jag tar det lugnt med henne nu. Har ringt veterinären idag om bakteriprov och ska ner och köpa avmaskning. Sist jag skulle köpa tyckte apoteket det inte skullegöras sen pratade jag med Birigtta och hon brukade göra det så nu frågade jag veternären och även hon tyckte det skulle göras så då göra jag det. Inte lätt att veta när alla tycker olika. Teddy bryr sig inte ett dugg om Tindras löp än så länge för det är ju inte säkert att kastreringen tagit bort hans lust helt än eftersom det inte var så länge sen men det kan i allfall inte bli några valpar om han skulle försöka. Vilket han inte får ändå förstås. Igår förvånade Christopher mig när jag körde honom till flyget. Han är den av mina barn som är mest reserverad mot djur detta pga att han som liten blev nerbrottad av en stor golden hane som skrämde vettet ur honom. Men iallafall i bilen så säger han att när han flyttar på riktigt så ska han skaffa hund han kan inte tänka sig att leva utan det.Jag blev superförvånad men väldigt glad också. Mamma har smittat=) En lite ironisk sak också han åker ju från Malmö han är fortare uppe i Stockholm än vad det tar för mig att köra hem. Han ringde när de var framme och då hade jag 2 mil kvar. Nej nu får jag förbereda lite middag tror jag . Simtävling ikväll och jag ska vara speaker som vanligt.

Inga kommentarer: