Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 24 juli 2009

fredag


Det är väl knappt man vågar skriva det med tanke på alla trötta valpköpare efter en vecka med morgonpigga valpar men idag fick jag faktiskt väcka Mickan och Mika när kl närmade sig 10,00 för jag tyckte Mika skulle ha mat. Så här såg det ut när jag gläntade på dörren: Men hav tröst hon hade varit vaken vid 5 snåret på riktigt bushumör men Mickan har bestämt att lilla damen inte ska ha mat så tidigt utan det blir ett ben eller öra att tugga på och efter en stund somnade hon om. Vi vägde henne idag och hon har gått upp 6 hg sen i söndags men vid jämförelse väger hon 2 kg! mindre än Caspian vid samma ålder. Inte konstigt vi tycker hon är liten.Även idag springer hon ut när hon ska kissa och inga pölar inne. Teddy är piggare men en luring. Vi lockade och pockade för att få ut honom imorse och då var han stel som en pinne då tog jag fram kopplet och då blev det fart. Tog en liten sväng utom gatan och det var nästan så att han drog i kopplet ingen stelhet då inte men så mycket bekvämare att bli buren inne.


Caspian hittade fågelbajs att rulla sig i innan frukost och behöver jag säga att han INTE doftade jordgubb sen när vi tog promenad lyckades han hitta varenda växt med gröna klibbiga "bär" så han liknade en marshund när vi kom hem. Vad det är kul med hundar ibland=)
Jag en lortgris??????? Inget svar från SKK idag heller grrr nu får jag vänta en hel vecka tills jag vet.

Känns lite konstigt att åka från alla hundarna speciellt med en valp och en skadad hund men vet samtidigt att de kommer att ha det så bra hemma med Daniel,Christopher och Adam. Killarna jobbat skift så här kommer att vara hemma någon hela tiden och jag vet att de sätter hundarnas välmående först så det känns tryggt.
Och måste jag erkänna ska bli så skönt att bara va en vecka utan en massa måsten. kan man behöva ibland.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hrmf....kan tro att ni själva har drillat den hunden ni skulle behålla till ett sovmorgons monster....fniss...men jag skall inte klaga...efter tidigt första mål lite bus så somnar faktiskt Freija oxå om och sover gott...dock en till tio :)
Hur mycket väger Mika?

Malin sa...

Jättefin bild på Caspian!