Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 21 september 2010

Modiga matte

Ikväll när jag tog rundan i skogen vågade jag äntligen! Ja vadå ? Jo låta Caspian springa lös för första gången på länge. Och givetvis för att bli trodd var jag tvungen att filma
Vet inte vem som är gladast jag eller Caspian men kändes så bra att jag äntligen vågade. Jag hade ju alltid han lös tidigare men sen den gången han rymde har jag fegat ur.
http://www.youtube.com/watch?v=diW7v1-YvFY

 http://www.youtube.com/watch?v=9GtUTPyziII;
Idag krävde jag ingen fotgång utan det var inkallning som gällde och kanske 8 gånger av 10 kom han bums. Vi mötte en liten papillion och givetvis kom han inte då men sprang inte heller fram men lite mutter blev det från dem.
Lite bad var man ju också tvungen att ta vadå att man var nyborstad? Bäcken är egentligen grund men han ligger riktigt ner alà en gris i dyn och njuter. Luktar inte helt fräsch nu kan jag tala om. Sen har han ätit något olämpligt idag som satt lite sprutt på magen och även det luktar när det pyser till. Hm och han ska sova bredvid min säng inatt.
Så här mycket njöt han när han insåg att kopplet var av
Kan ju iof vara någon väldoft också han upptäckt=)
Måste bara visa en liten bild på hur det ser ut när jag kör mitt träningsprogram på kvällen. Denna gång är det bara Caspian men oftast är där tre som ska pyssla om mig.Caspian specialitet är att slicka mig i halsgropen

8 kommentarer:

Sandra sa...

O la la...tungkyssar i halsgropen...det kittlar gott ;)

Katarina sa...

Det är härligt när de kan få springa lösa!

Eva sa...

Duktig kille att komma tillbaka när matte vill!
Och träning med djur i närheten har vi provat... Inte helt enkelt:)

Grabbarna boys sa...

Vov Caspian!
Vilken underbart, fantastiskt, härlig o rolig runda i skogen du haft.
Vi älskar också sådana rundor.
Och vilken bra träningskompis du är till din matte också!
Eller du kanske är hennes pesonliga tränare som har koll på att hon tränar ordentligt.
Vov från grabbarna boys!!

herman sa...

Jag har själv "koppeltvång" under kursens 10 veckor. Tråkigt. Längtar tills man kan låta Herman sniffa runt igen utan ett koppel.
Vårt nummer är: 85. Fattar inte riktigt vilken tid det blir. Det var 16 st cockrar som skall in. Jag skall försöka vara där till 8.30

Elons matte sa...

Oj vad han springer på filmerna Caspian : )
vad hände då han försvann ? Hur länge var han borta ?

Malin sa...

Oj, vad härligt, en lycklig, fri Caspian :-)
Våra kommer inte heller när det kommer andra hundar och dom springer dessutom fram nästan hela vägen och skäller, brutalt pinsamt så det gäller att upptäcka andra hundar INNAN dom gör det så jag hinner koppla upp dom...
Kram

Marie sa...

Så härligt att se Caspians lycka när han springer lös! Modig och duktig matte har han också!
Flitigt av dig att träna. Klart Caspian måste kolla till sin älskade matte och se så hon mår bra när hon ligger sådär på golvet.
Kram