Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 17 september 2010

nu håller vi fredag


Regnet öser ner och det är HÖST på riktigt känns det som. Efter en som vanligt intensiv vecka tar vi det idag fredagslugnt. I onsdags var det andra gången för Mickan och Lowa på agilityn det går så bra för dem. Mickan var jätteglad efteråt Lowa fattar "galoppen" snabbt och klarar redan kombinationer och hon har lärt sig att dit Mickan pekar springer hon behövs inget godis. Mickan sa hon måste brås på duktiga pappa Love.

Pappa Love in action foto Patrik Redvall

Det som däremot behöver tränas upp är Mickans snabbhet för Lowa tar tunneln fortare än henne=)

Ännu ett foto på duktiga Love.Foto Patrik Redvall

Medan Mickan tränar passar jag också på att träna med Caspian.Gäller att ta chansen när man är på "nya" ställen. Vi går en lång runda där jag tränar inkallning,fotgående mm när han är lös . I onsdags tror jag att han var lös i 1,5 km i perfekt fot och detta i skogen.  Hade full koll på honom och direkt när jag såg att han fick "sniff" på något bröt jag. Var så nöjd. För har jag inte full koll på honom nära hur ska jag då få honom att lyda på håll? Vet ju att han alltid skulle komma tillbaka men jag vill ha en hund som lyder när jag säger till han ska kunna vara lös på mina villkor annars kan vi aldrig någonsin avancera vidare till det jag tänkt. En liten bild från måndagens kurs. Älskar min kurs som gett mig och Caspian så mycket ny inspiration och tillit och att vi kan och vågar mycket mer än jag tror =)

Foto Katarina alias mattemormor


5 kommentarer:

Eva sa...

Attans vilka duktingar du har! (fyr- och två benta:))
Här istor sta'n kan det faktiskt vara lite svårt hitta kurser - om inte flera mil utanför som säger "går åka kommunalt" men inte säger det kräver 3 km promenad så hunden är halvdöd vid start...
Avundsjuk igen...
Fast jag hoppas fortf på det du skrev i en gammal komm. att C lugnat sig! Hopp för A!

Katarina sa...

Duktigt, Caspian! Att gå fot så länge är en riktig bedrift, tycker jag.
Cockerkram från Nanna

Elons matte sa...

Hur länge kan man begära att en hund ska gå fot innan den börjar tröttna ?

Grabbarna boys sa...

Ni är superduktiga.
Visst är det kul med agility.
Här tränar vår lillmatte just nu agility med Teo, men Abbe får hoppa in som stand in ibland.
Ha en mysig helg.
Vov o kram!!

Marie sa...

Tänk vilka framsteg ni har gjort sedan ni började kursen! Jag skulle också vilja gå den!