Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 4 september 2010

rosetter rosetter rosetter


Idag regnade det in rosetter hos CoolaCox teamet. Alla hundarna fick 1 pris med HP!!! Av en domare som kan rasen och är erkänt väldigt duktig för övrigt den domare jag ställde Caspian för på hans allra första utställning. Konkurrensen var inte jättestor bland placeringarna och är i detta sammanhang ganska oväsentligt då en domaren trots liten konkurrens definitivt inte har en skyldighet att ge 1:or och HP så jag är grymt stolt över alla fina resultat och underbara valpköpare. Vi var totalt 5 st från Coolacox.Eftersom mina valpköpare har egna bloggar så låter jag dem själva berätta om sina framgångar!!För framgång är det! Först ut för mig att visa var Caspian.Min duktiga kille. Domaren gillade honom och han fick mycket fin kritik:
Utmärkt typ,vackert välskuret huvud med god könsprägel.Vackra tan tecken,tillräcklig hals,utmärkt rygglinje med vällagd skuldra.Kort kompakt kropp med passande benstomme. Välvinklad med bra ben och tassar.Välpälsad med goda rörelser. Trevlig temperament.
Placering 1:a med hp och sen 2 i konkurrens



Min fina fina kille


I väntan på domaren


Han gillade vi!

Springa fint kan han också

Sen var det snabbt ut och byta hund och in med Lowa som hade Freija bakom sig. Lowa stod bra men springer just nu inte alls som jag vet att hon kan.Men domaren tyckte om henne och även hon fick jättefin kritik;
Mycket god typ,feminint välskuret huvud med vänlig och vackert uttryck.Bra ögonfärg.Bra hals och skuldra och överlinje. Välkroppad för åldern.Tillräcklig bröstkorg.Passande benstomme.Välvinklad fram och bak.Bra ben och tassar.härliga rörelser.Bra päls.utmärkt temperament.
Placering 1:a med Hp och 3:a i konkurrens
Vann gjorde Kylle och Candy från drömflockens kennel. Grattis!!!


Han klämmer och han känner


Det var väl snabbast runt som gällde?
Sen till det allra bästa! Vi var ju även med i uppfödarklass och till den kom vi överens om att Caspian,Lowa ,Freija och Victor skulle vara med i. Camilla och Mathias stod över denna gång helt frivilligt.





Lowa,Freija,Victor och Caspian
Tack snälla Kylle för handler hjälpen

Är så fruktansvärt stolt och glad över kritiken ja jag vet att jag skryter men just nu så vill jag det=) Vill ni höra den?
2 tikar och 2 hanar av mycket god kvalitet.Gruppen utgörs av 3 kombinationer.Vackra väl könspräglade huvuden med goda nospartin.Tillräckliga halsar.Välkroppade för åldern med bra bröstkorgar.Passande benstommar.Bra pälsar ,goda rörelse.Uppfödaren har lyckats föda upp 4 hundar,3 kombinationer av samma typ.
Placering 1:a med HP och 1:a i konkurrans



Domarens efter kommentar till mig var att han önskat lite lite längre halsar men att man kan ju inte få allt. Han fick en kram på köpet av mig=)
Tack kära Gunilla för handler hjälp i finalen. 




.
Som ni alla förstår har det varit en jätterolig dag både med fin fina resultat och framför allt massor av trevligt umgänge. Och ska jag viska en hemlis gissa vilken kennel som har kommunens näst snyggaste hund? av 23 anmälda
Jo från min kennel med snygga Victor i snöret tog han platsen detta med kamp mot vuxna hundar för han var 1 dag för gammal att gå i valpklass.
Där klådde jag bägge syrrorna=)

Pratade med domaren efteråt och hon trodde Victor var äldre än så.
Vi var även representerade i barn med hund där Philip och Freija gjorde ett jättefint uppvisande men i dag räckte det inte ända fram.
Tack till alla ni valpköpare som ställer upp, mina underbara vänner som kommer och hejar, mina kära materialare Gunilla vad vore kenneln utan dig min kära=)


<><><><>
<>
<><><><>
Jag tycker också Gunilla är bäst i världen!

Gillar bilen pyntad så här=)

16 kommentarer:

Madde sa...

Grattis till jättefina resultat och bedömningar. / Madde

Sandra sa...

Vilken underbar dag...myser ännu :) Ses på söndag
KRAM

Gunilla sa...

Coola cox är bäst och du lika så kära syster yster kram

Kylle sa...

Grattis till en framgångrik dag!!!
Och tack alla för trevligt sällskap

Anonym sa...

Vilken kanondag ni haft! Grattis till framgångarna och alla fina rosetter ni hade med hem.

Hälsn/Heléne

Katarina sa...

Vad glad jag blir! Superduperstort GRATTIS!!!

Eva sa...

Du (ni) får hur många GRATTIS, HURRA och kramar som helst härifrån! Måste vara en underbar känsla du har ikväll!

Grabbarna boys sa...

Superduper mycket grattis till alla fina resultat idag.
Jättekul att få läsa.
Det måste kännas bra som uppfödare att få så bra kritik.
Ha det bra.
Kram!!

Marie sa...

Så himla roligt att få läsa om er lyckade dag! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, verkligen grattis till ALLT!!! Jättefin kritik till uppfödargruppen! Sträck på dig och va stolt! Caspian är ju bara så himla fin! Jag hoppas att jag får träffa honom snart. Ska han med till Sofiero?
Varma kramar!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Grattis vad skoj att det gick så bra igår :-)

cockettsriccardo sa...

Grattis Grattis!
Kul när det går så väldans bra.
Ja han är en mycket bra domare.
Hade honom förra året.
Lycka till på nästa utställning med.
Tass & vov Towe & Ricco

Susann Larsson sa...

En toppen dag:) Var helt slut när vi kom hem, gjorde bara det nödvändigaste innan jag däckade på kudden. uppdaterar bloggen i em.

Malin sa...

Super grattis till en lyckad dag! vad roligt att läsa om era framgångar!
Kram

Camilla Wickström sa...

Tusen tack för igår till världens mest engagerade uppfödare och svägerska! Riktigt roligt! Och stort grattis till alla!
Hälsningar Camilla, Mathias & Valle

Anonym sa...

Stort grattis till dom fina rosetterna! Kram

herman sa...

Härligt att läsa om denna dag!
Vilken samling Coola Cox skönheter.
Stort grattis Carina, till dig och alla dina hundar!
Ses på söndag