Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 december 2010

Vad händer här?

Massor känns det som men kanske inte så mycket att blogga om men här kommer en liten 2rapport".Muffin har varit på veterinärbesikting blev som väntat helt utan anmärkning. Veterinären blev väldigt förtjust i henne och skrev lättundersökt i papperna.Muffin kramade om mig rejält efteråt hon är en sådan hund men då tittade vetten lite avundsjukt och frågade och han och hunden kunde byta plats men jag avböjde mycket artigt=) Det hade inte varit han om inte minst en sådan kommentar kommit. Gillade dock kommentaren om att jag var bara barnet i ålder om man jämförde med honom- det gäller att ta åt sig en kommentar när man kan.
I fredags hade vi förmånen att få passa Valles lillmatte Hanna.
Jag är ju faster till tjejen och så kul att få skämma bort henne lite och bara umgås. Tiden gick så fort.
Hanna och jag tog lite kort och detta tyckte jag blev fint:
Igår hade vi tö och jag bestämde mig för att ta en tur i skogen med Tindra och Caspian. Var bland de tyngsta promenader jag tagit blötsnö och halt till råga på allt går jag fel och rundan blir flera kilometer längre än tänkt. Detta plus att jag hade en säck där jag plockat lite skog med hem bla en liten gran på rot gjorde det så jobbigt. Till och med hundarna blev trötta. Blev lite rädd att det skulle blivit för mycket för Tindra som börjar bli rejält tjock men hon satte sin takt själv och när Caspian tog en förbjuden bonusrunda stor hon och skällde på honom vid min sida. Idag har det blivit lussekatts bak och en liten än så länge hemlig tur där bästaste Uffe och Gunilla följde med och lillebror och Jonna också dök upp. Tack för allt för idag. Det är så många som gjort så fina julkort och dithän har jag inte kommit än men jag bjuder på en gammal goding fniss i dubbel bemärkelse=)


och eftersom det är Lucia imorgon en bild på Mickan när hon var Tyringe sims lucia:


och ett 5 år gammalt kort på barnen och Tindra som valp.

 Lite julnostalgi för mig. Kram på er kära bloggisar

8 kommentarer:

Sandra sa...

Hemlig tur...nu blev man ju nyfiken :)

Fina julkort :)

Gunilla sa...

Bara kul att få komma med, älskar våra turer och denna gången spetsades det ju till med gubbarna (fast vi har det nog mysigast när det bara e vi fniss, i alla fall vimsigare fniss)

Marie sa...

Här är en till som blev nyfiken på den hemliga turen!!! Lova att berätta snart!
Så skönt att allt går så bra med Muffin.
Och du, tack för dina söta ord till mig.
Kram!

Susann Larsson sa...

Fint kort på dej o hundarna. Hanna är ju en mästerfotograf:)

Grabbarna boys sa...

Hmm!hemlig tur.
Där blev vi allt riktigt nyfikna.
Har du sagt A så måste du säga B också!!!
Härliga bilder på er.
Vov o kram!

Katarina sa...

Vad passande med så mycket julstämning hos dig så här på morgonen! Sitter här och slöar framför datorn med Dean Martins julskiva i bakgrunden... Snart är det jul!
Kram!

Eva sa...

Bilden på dig med alla ikring är ju helt underbar!
Ser ut som en bra presentationsbild av dig, eller?
(Tänker på en av mina gamla vettar varje gång du skriver om din:))

cockettsriccardo sa...

Ha en skön Luciadag!
Ser att ni haft det riktigt skönt i helgen med mycket mys ja det finns ju inget mysigare.
Så många fina bilder.
Ha det gott!
Kram Ricco & Towe

Ja komplimanger måste man ju ta åte sig.