Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 26 februari 2012

Utställning och kennelbesök

Idag har jag och Thea varit på utställning i Hässleholm
.det var den årliga valputställningen.
Träffade många trevliga bekantingar vid ringside. Bland annat Vivans "CoolaCox Princess Noblesse" matte och tillika min förra chef Jenny sen var min nuvarande chef också där och tittade men hon kom dock inte pga av mig=)
Här sitter vi och väntar på vår tur. Vi skulle in sist i ringen.


Äntligen blev det vår  tur. Vi var tre i vår grupp och domaren hade svårt att skilja mig och tvåan åt. För första gången fick jag på utställning springa i par för skiljedelning. Något om jag blivit drillad på och som jag märkte at intet alla visste hur det gick till.Thea var duktig gjorde som hon skulle och vi slutade som 3:a med HP.
kritiken löd: Trevlig helhet,mycket vackert huvud,rastypiskt uttryck. Bra skuldra och hals välutvecklad bröstkorg för åldern. Utmärkt vinklad,härlig temperament. Goda rörelser för åldern. Behöver tid.
Domare Monica Stafberg




Igår var vi bjudna på en så trevlig cockerträff hemma hos "min" uppfödare eller rättare sagt TIndras uppfödare Birgitta på Kennel Cockett. Massor av cockrar som fann varandra direkt. Lowa gjorde vad hon kunde fr att få igång de flesta på lek och bus. Så härligt med en så lätt och okomplicerad. Nu var det bara Lowa som fick följa med idag men hon njöt tror det är nyttigt att de ibland får göra saker på egen hand.
Här har vi hela gänget tvåbenta på väg ut i skogen.

cockrar så lång ögat kan nå


härlig syn!!

Ännu härligare var denna. En hel korg full av choklad......valparn.
Närmare bestämt 10 st!

Tror knappt man ens behöver skiva hur ljuvliga de var.

Här sitter Patricia från Grabbarna boys ni vet och myser med en liten prins.


Nio små hungriga små valpar nummer tio sover gott än.

Tack Birgitta för en härlig eftermiddag!!!

7 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Grattis till fint omdöme på utställningen!!
Visst var det mysigt igår med alla valparna, så svårt att åka därifrån :-) sen var det ju en fröjd att se alla underbara cockrar vara tillsammans :-)
Tyckte också det var roligt att äntligen träffas! Hoppas vi ses nån mer gång.
Kram

Eva sa...

Grattis till den kritiken!
Och de där småblommorna är ju så otroligt förtjusande!

Grabbarna boys sa...

Grattis till det fina omdömmet på Thea.
Och jättekul att få träffa dig igår också.
Ha det så bra.
Vov o kram!

Katarina sa...

Det var ju ett finfint omdöme - grattis!

Sandra sa...

Grattís till dig och Thea :)

Så underbara valpar...den korgen ser inbjudande ut!!! ;)

cockettsriccardo sa...

Grattis till omdömet på utställningen verkligen mycket blank och fin i pälsen.

Å trevligt att träffa dej med hos Birgitta!

Hanna aka Lilla My sa...

Grattis till HP och den fina kritiken!