Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 oktober 2014

Finaste.


Tycker ju om att ha fortsatt kontakt med våra valpköpare och följer med glädje deras bloggar.
Blev stolt glad och rörd när jag läste detta inlägg.
Kan inte mer än säga tusen och åter tusen tack.


Tack för äran...

Att välja rätt uppfödare är viktigt. 

Första gången man köper en hund kan det vara svårt att veta vilken som är bäst!? Man kan inte göra så mycket mer än titta runt, läsa sig till deras tankar med uppfödningen. Vilka gener, egenskaper, mentalitet vill de avla fram, vad för typ av hundar har de. 
Lyssna till andra som köpt valpar, vilka har bra erfarenheter!? Sen får man göra sitt val, lite på vinst eller förlust.

Andra gången är det lättare. Lyckades du hitta en bra första gången, blir ju valet ganska lätt.

Tredje gången...ja tredje gången en valpköpare väljer samma kennel borde uppfödaren få ett guldkort, ja ett bevis på att "SHIT! Jag är bra, jag har lyckats med min uppfödning!" 
För hade en valpköpare varit det allra minsta missnöjd hade man aldrig köpt en tredje valp från samma kennel.

Jag har precis valt att köpa valp nr 3 från för mig världens bästa cockerkennel Coolacox! 
Av uppfödare som är så engagerade i alla sina hundar även efter att de flyttat hemifrån. De ger tips, stöd och goda råd i alla frågor stora som små.

En god relation till din uppfödare är guld värd.

Tack för äran att få köpa ytterligare en valp ifrån Er, Carina och Gunilla!

För det är ju faktiskt så att en seriös kennel inte säljer till vem som helst. Frågor som vad man har att erbjuda valpen måste besvaras etc och jag VET att de ratat flera från att köpa valp då de inte ansett att valpköparen kunnat erbjuda ett tillräckligt gott hem.

Så tusen tack för förtroendet ytterligare en gång!

Love you!

Freija, Truls och Sannas matte med familj.


1 kommentar:

Sandra sa...

Menar vart enda ord från botten av mitt hjärta 💕