Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 9 oktober 2014

YES

Helt otränade utan ett spår i kroppen sedan vi gick provspår sist anmälde jag Mimmie på vinst eller förlust till ett prov.
Hade väl hoppats att jag skulle hunnit göra åtminstone ett hemma innan men med fyra hundar ett gäng valpar och jobb går det inte alltid som man tänkt sig.
Så jag var rent ut sagt SKITNERVÖS.
Väl ute i skogen han jag knappt in i rutan förrän vi var på väg ut igen.
Jag kunde ju bara lite på min hund och hej vad det gick.
Fick verkligen hålla igen idag.
Hon gick ett klockrent spår som vanligt slår hon bra och har väldigt kul under sitt prov.
Spårade förbi klöven men ringade tillbaka.
Allt som allt tog det 14 min.
I mitt tycker för snabbt men hon var så laddad och tyckte det var så kul.
Ingen tvekan längs hela spåret återgång och bloduppehåll inga problem.
Så andra 1:an i hamn. nu återstår det en.


1 kommentar:

Sandra sa...

Wiiiihoooo grattis...snacka om gener i spårningsförmåga i coolacox kenneln