Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 12 september 2015

Utställning!!!

Idag var det internationell utställning i Eslöv dit för ovanlighetens skull bara jag och Mio åkte.
Men på parkeringen mötte vi Isa,Essie och Linda.
Så i samlad trupp begav vi hos in till en mycket blåsig utställning.
Eftersom jag åkte själv blev det micropackning och tältet lämnades hemma......tyvärr.
För Mio blev kall om svansen i sin bur i väntan på sin tur och drog på sig vattensvans.
Hm ställa eller inte ?
Äsch hade vi nu åkt dit är det lika bra att köra och vi hade ju fått 
lite hejarklack. Alfred med familj kom för att kolla läget.
Jag märkte direkt att domaren tyckte om min lilla loppa.
Vi pratade lite om svansen och jag fick lite förslag på att lindra smärtan.
Vi gjorde vårt bästa och fick ett VG.
Helt klart nöjd med det i kritiken står det också motiverad varför:
Feminin helhet,bra storlek, bra linjer i huvudet. Tillräckligt vinklad fram och bak. 
Lovande förbröst, bra benstomme. kraftig kropp som kunde vara kortare,
För tillf'ället byter hon pälsen. Bra temperament, Rör sig ganska bra men för tillfället kan hon inte använda sin svan (vattensvans) och den stör även bakbensrörelserna därav priset. 


 Rättar till för bästa position.

 Spring spring

 med en slokande svans.
Men nöjd och glad är jag.
I tisdags var vi på en mycket intressant föreläsning av Bengt-Åke Brogren en
mycket känd och van utställningsdomare.
Han sa att han kunde inte begripa att vi som ställde inte var nöjda med att få ett 
VG . Det är mycket bra betyg! Så jag är nöjd.
Inte bara jag ställde ju utan även Isa.
Idag tyckte inte domaren alls om Isa
kritiken löd :
Mkt feminen tik,för tillfället ganska högställd,
bra huvud och uttryck,behöver mer vinklar fram och bak,
lite smal i fronten,bra format på kroppen, ej i bästa pälsen idag.
Utmärkt temperament.
Rör sig bra bak , löst fram.
Ett G.
Ja vad ska man säga klassvinnare för ett par veckor sedan och idag ett G.
Behöver jag ens säga hur glad jag är i min nya bil!!!




1 kommentar:

Sandra sa...

Stackars mio hoppas hon mår bra nu
Grattis till fint omdöme