Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 13 juli 2016

Semster

Nu njuter vi av semester och inga måsten.
Eftersom Uffe börjat på nytt jobb så har jag "singel" semester.
Ja singel och singel så ensam blir man ju inte med 6  hundar.
Idag har JoJo lärt sig gå i trappan till ovanvåningen och lärde sig samtidigt att
ta sig ner. Vilket fick testas en 25 ggr så det satt ordentligt. Denna lilla hund.
Så totalt orädd och framåt. Ser inga problem bara lösningar dvs har någon annan hund något som 
hon vill ha ja då löser man det. Igår kväll träffade vi en liten dvärgschnauzer kille på 1 år.
På hennes andra koppelpromenad =) Ja vi är inte så flitiga på det där.
Isen bröts snabbt och hon tyckte det var en stilig kille som ville ha följe med henne.
Idag har Mickan och Rasmus varit upp och busat med dem.
Vi plockade fram dummiesèn och mest på skoj kastade vi iväg den tunga.
Jippi tyckte JoJo
Smulan har varit lite nere ett par dagar. Inte velat äta 
och inte varit någon fart varken till att busa eller på promenader.
Kan vara  två saker: hon har ännu inte löpt eller
att vi tagit bollen ifrån henne. Hon är fullkomligt besatt av bollar
så vi kände att vi får styra upp det. Men ikväll fick hon den en stund.
 Lycka !
Snälla jag kan väl bara få låna lite?

Så här kul kan man ha med bollen och jag älskar JoJo som aldrig 
ger upp.

"Jag kan flyga jag är inte rädd"

Det enda inte JoJo kan så är det att sitta still för fin foto.
Tro mig Mickan gjorde tappra försök.


Caspian den gamle prinsen njöt av nyklippt gräs och solsken
Vår fina prins.
Mio tog chansen till att ha Rasmus alldeles för sig själv.
Hör inte till vanligheterna.

Men Mimmie och Fidelie kan man undra?
Hmm de är med på samma bilder som mig så de blev censurerade =D =D 

Inga kommentarer: