Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 juli 2016

Tvååker

Starta semestern/sommarlovet med att gå upp kl 05,00 det vill väl ALLA?
När förstår fullkomligt typ idiotförklarade mig själv när Uffe väckte mig.
Men väl uppe så blev det fart. Fixa hundar,fixa mig och frukost sen hämta upp
Mickan för vi skulle ju på UTSTÄLLNING!
Med oss var Smulan och Fidelie.
Väl framme så insåg vi att tältplats fanns det ingen eller.....
i sann CoolaCox anda " finns det hjärterum..." så visst kan man väl
tulla lite på markeringarna och gör väl inget om man korsar markeringarna lite dvs i allafall
60% av tältet var rätt.
När jag var på toa kom två funktionärer och hade lite åsikter de tog med Mickan och det hela
slutade med att såg vi till att inga fler ställde sina tält där  fick vi stå kvar =)
Inget går upp mot charmen hos en coolacoxare =D

Först ut var Smulan.
En stor klass på 17 st
Mickan var fotograf och gillade verkligen nya kameran.

Under tiden vi väntade på vår tur att komma upp på bordet 
spanade hon in konkurrenterna.

Kom nu matte!!


 Vad håller hon på med???
Ska du strypa mig!! 
Tur snälla domaren kom och räddade mig.

Visar du dina t änder så visar jag mina.

 När jag ser bilder på Smulan så ser jag hur tunn hon är.
Precis som Fidelie tar hon tid på sig att mogna men jag tycker
för övrigt hon är riktigt snygg. 
Hon älskar utställning.

Domarens kritik:
13 month very good type,well developed for her age.
Nice feminine head, Good bite. Dark eys with soft expression .
Well placed ears.Nice lenght of neck. Needs to develop in ribcage and get
stronger,that will give a better outline.Good bone. Correct coat. Nice in temperament . 
Moves freely.
Domare T.Pillement- Heijden.
Tycker hon fick en bra kritik och är nöjd med den.

Sen var det morsans tur att göra debut i de stora ringarna första gången på 1,5 år och för första gången i öppen klass. 19 st i klassen!

Fidelie är ju envis som stryk och gör inte alltid som jag vill .
Kan tetas som attan. ställer jag henne rätt så måste hon flytta en tass lite .
Man ser vilken skillnad på kropp mot Smulan.
Hon har blivit fin efter sina valpkullar.

Återigen väntan.

Bilder på min fine tös.




Så äntligen var det dags.

Mickan påstod att domaren verkade gillade Fidelie.

Hon log oh kelade lite extra med henne.

Tror Fidelie tänker "ska väl vara ett himla klämmande"


Kan stå fin när hon vill!

Tyvärr var hon väldigt trög i att springa.
 Ingen fart i henne och en kissepaus mitt i alltihopa.

Men vi gick vidare till andra och slutgallringen.

Ni ser många fina hundar. 
Vi blev oplacerade men är nöjda och glada med en fin kritik.
3 years Very nice compact bitch. Sherdy??
Excellent line, lovely dark brown colour. Feminine head. Correct eyecolour with nice expression. Little thuroaty??? Good neck and shoulder. Well ribbed.correct tail placement. Excellent coat structure. Lovely movement. Merry in her temperament . Well presented,
placering excellent.
Frågetecknen står för där jag inte kan tyda texten.
Någon av mina läsare som har en aning så kommentera gärna.


Så nöjda med dagen. Trevligt ringhäng som vanligt.
Lite shopping innan vi drog vidare till stora shopping stället.
GE KÅS!
Men jag ska helt ärligt säga att denna kvinna var trött.
Hade det inte varit för Mickan hade jag kört hem bums.
Nu blev det en snabbrunda sen satte jag mig i bilen och väntade in Mickan.
Puss på er alla!