Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 5 mars 2017

Avslutning och träning

Idag har jag haft avslutning på nosework kursen som jag hållit som en del i min utbildning.
Mina deltagare var nöjda och deras hundar har utvecklats enormt.
Tror det eller ej jag har tyckte det varit kul!.
Har ju haft bästa hjälptränare också men efter mitt upplägg vilket känts lite konstigt
då vi alltid brukar vara två som planerar. Men är det skolarbete så är det.
Tack Gunilla !!
Efter avslutningen idag hade jag Gunilla och Mikaela bestämt att träna våra hundar på samma sökområde som våra kursare.
Idag var vi på Solhaga och sökte i för hundarna nya miljöer och dofter.
Är jäkligt nöjd med Mio.
Även om hon inte har starka nosmarkeringar så lägger hon till sitt och ligg och ger sig inte.



Smilla är ett underbarn med perfekta nosmarkeringar.

Ayla har mognat så enormt.
Går in i arbetsläge snabbt och blivit duktig på att markera tydligt.
Så kul det är att träna!!!


Inga kommentarer: