Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 mars 2017

Härlig helg

En helg utan ett enda måste!
Välbehövligt vill jag lova. Jag har inte ens öppnat skolböckerna.
Jag är ju i sluttampen nu och många viktiga uppgifter ska in och känner att desto viktigare att släppa helt för lediga dagar.
Idag tog jag och Uffe tre av hundarna och åkte till Möllerödsfälten.
Gick där så mycket med Tindra en gång i tiden men nu har jag inte varit där på evigheter.
Vi har ju haft vårväder i skåne så det gäller att njuta.
Gamla P2 övningsfält.
Vi ville inte släppa hundarna där för ån rann bredvid och vi 
ville inte ha några vårbadande hundar.
Men är ju inte alltid de gör som vi vill....

När vi kom fram till gamla skjutbanan åkte Smulans älskade boll fram
Hon är fenomenal på att söka upp den.
Uffe kastat den långt men hon ger sig aldrig förrän hon hittat den.

Medan Smulan sprang efter bollar gjorde Mio och JoJo något helt annat.
Sökte upp en bäck man kunder bada i och springa längs med och bli så våt man bara kunde.


Sen upp och rulla sig.
Full fart!!

JoJo följer Mio i allt på gott och ont.

Här står vi på skottvallen ser ni hundarna där nere?

Sen hem och byta hundar så blev det långrunda med Mimmie,Fidelie och Caspian i skogen hemma.
Har även börjat gå över gänget på trimbordet. Är inte van att ha lurviga hundar men när två oberoende av varandra kalla Mio lurvig ja då kan man inte vänta längre =D
Börjat styla JoJo med inför helgens premiär i officiell klass.
Håll en tumme eller två för oss då om jag inte hinner in och skriva nåt innan dess.


Inga kommentarer: