Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 augusti 2007

Hemma igen 070812





Några bilder från Skräddarön tog dem igår morse 06,30 kunde inte sova passade då på att går runt på ön och filosofera vid havet.Älskar ju havet!


Ja allt roligt tar ju slut någon gång. Igår kväll kom vi hem igen efter en härlig vecka på Skräddarön som ligger mellan Kungälv och Marstrand. Lyckades ju pricka rätt vecka denna sommar med fint väder hela tiden förutom just den dagen vi var på Liseberg och det började ösregna men en tur i Balder blev det ialla fall. Egentligen skulle vi inte åkt hem förräns idag men de lovade riktigt dåligt väder och eftersom ön är bilfri och det är en bit att gå med packning valde vi att åka hem igår innan det brakade loss för att slippa få allt dyngsurt. Tog en tur inom Ullared istället vilket inte var helt fel=) Hundarna har haft det kanon hela veckan. Första natten hade bägge suttit i trappan och tittat ut och ylat sen valde Stoffe att sova i vår säng och då gick allt bra. Killarna har turats om att gå ut med dem och pyssla om dem. Tindra var full av små gröna kletiga kulor från nån växt så det blev pälsvård direkt på bägge hundarna. Jag är lite knäpp där men avskyr när hundarna har knutor eller tovor. Lika mycket som jag avskyr disk i vaskhon eller obäddad säng. Alla har vi våra ideèr. Hundarna blev överlyckliga när vi kom hem och i lika glada att se dem.Imorse skulle jag och Tindra tagit en riktig långis tänkte jag men det var sådär kletigt varmt så både hon och jag flämtade efter en stund så vi tog bara halva rundan ca 4 km. Men jag lät henen springa av sig lös vilket hon tyckte var härligt har fått vara kopplad hela veckan och vilken uppsikt hon höll över mig. Ville inte bli av med mig igen.

Inga kommentarer: