Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 15 augusti 2007

lata dagar eller?

Igår och idag har vi bara varit hemma.Uffe har fixat i trädgården och gjort vid garageinfarten. Jag har försökt rädda vad som räddas kan av blommorna i alla mina urnor och krukor. De har inte alls gillat denna sommaren. Idag startade Tindra och jag med slingan i skogen.Lät henne springa lös o vad hon tyckte det var härligt. Spårade hela tiden men med en ständig koll på mig och kom bums när jag kallade in henne. Hade aldrig släppt henne om hon inte hållt sig i närheten av mig man kan ju möta någon som är hundrädd eller allergisk och själv tycker jag inte det är roligt att möta hundar utan sina ägare i närheten. Åven om det bara är en söt liten cockerspaniel. Något roligt jag och Maria som har Tindras syster Nova har planerat att åka på utställning ihopa.Det ska bli riktigt roligt. Ser det som en träning för Tindra och mig i ringen och alltid roligt att umgås med trevliga människor. Lite tråkiga nyheter min brors gamla hund har fått diagnosen cancer i munnen med oviss utgång. Väldigt jobbigt för dem just nu de har ju en 10 veckors valp också att ta hand om. De skulle få de sista provsvaren imorgon men även om cancern är godartat är det inte säkert de kan operera pga av hans höga ålder 11 år.Håller tummarna att det på något vis ska bli en lycklig utgång. Imorgon ska vi åka till Malmö och fredag ska vi upp till Hultsfred med Daniel för att kolla in hans lägenhet. Har värsta ångesten nu när dras flytt rycker allt närmare.Blir nästan gråtfärdigt jag är kanske löjlig men tycker om att umgås och prata med mina barn kommer att sakna den där dagliga kontakten. Vi håller på att leta bostad till Christopher i Umeå just nu nödlösningen för han är att dela en 1:a på 20kvm med Adam och Erik. Tack och lov för internet som gör att man kan fixa en hel massa här nerifrån.

Inga kommentarer: