Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 5 februari 2008

Hundslingan


Hade en jättekörig förmiddag på jobbet och var alldeles slut i skallen när jag kom hem. Vädret var hyfsat med solglimtar så jag bestämde mig för att åka till hundslingan med Tindra och passa på att träna lite samtidigt. Känner att det vara lite väl fria tyglar från min sida ibland när vi går på promenader men sen samtidigt så håller hon ju kollen på mig så det har inte känts så jätteangeläget. Men idg körde jag inkallningsövningar som satt som de skulle men testade dem i olika situationer för att se om jag kunde bryta henne i det hon höll på med och det var inga problem. Kontakten finns ju där alltid från hennes sida. Kul att se henne hon springer iväg ut i snår och sen vänder hon på huvudet för att kolla att jag är kvar är jag det inte kommer hon rusande för att leta upp mig. På hundslingan finns också skyltar med förslag på övningar så vi gjorde bla balansgång vilken hon så fort hon fick syn på stocken hoppade upp sprang över den så jag knappt han med sen till mig för att få godis. Tränade ju mycket sånt när hon var liten. Vi gick också ner till vattnet där det var lite is i kanten vilket var Tindra tyckte var mycket märkligt och lite läskigt.



Vi hade en skön eftermiddag hon och jag som gav oss båda mycket. Annars kan jag berätta något annat som inte är likt henne. Tindra har ju aldrig varit något matvrak men äte nuvarande maten med god aptit men igår kom jag på henne med att det är hon som öppnar matspannen med deras mat och tar sig lite mellanmål. Jag fyller alltid hennes mått med hennes dagsportion på morgonen och hon får då ungefär hälften sen resten på kvällen. De senaste dagarna har henens mått varit tomt och jag har skyllt på katten men det är hon som är tjuven. Igår försökte hon ta Teddys portion på kvällen också. Alldeles matgalen med andra ord. Inte alls likt henne.

Nu längtar jag till imorgon då vi ska till cocketts. Fick precis mail från Gunilla och dök det inte upp något så kunde hon komma loss. Ska bli så kul.

Inga kommentarer: