Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 februari 2008

Nu jäklar!!!

Efter lång lång väntan har det efterlängtade löpet startat. Började så smått igår. Jag har ju haft stenkoll på henne och hade jag inte haft det vet i sjutton om jag fortfarande hade sett något. Hon är väldigt diskret min lilla pärla. Har pratat med Inger på Lönnbackens och bestämt dag och tid så nu är allt klappat och klart. Ska ringa veterinären imorgon och beställa tid för baktieriprov så det också är klart. Nu har vi en spännande tid framför oss hoppas att det "tar" också. Fick tips om att ge Tindra selen och började ge henen det i onsdags för att få igång det. Troligtvis hade det startat nu ändå eftersom hon inte hann få det i så många dagar men kanske det hjälpte till lite. Idag har jag och Gunilla tagit en riktig långrunda med våra hundar i skogen. Jättehärligt att se våra hundar släppa loss i vårsolen. Träffade lite trevliga hundägare också idag bla vår spårkompis Fanny. Nu ska jag ta hundarna på en kvällsrunda innan jag börjar fundra över middag. Christopher är ju hemma på besök. Han var hos en kompis i Eskilstuna och ringde och frågade om han fick komma hemom för han var ju nästan hemma. Ja allting är ju relativt inte tycker ju jag att det är nästan hemma men i jämförelse med Umeå så kanske. Och välkommen hem är han ju alltid.

Inga kommentarer: