Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 3 februari 2008

ingeting blir som man tänkt sig.

Idag var det meningen att jag skulle på simtävling med Mikaela. Men Uffe var tvungen att byta bromsar på bilen så det blev till att stanna hemma. Igår skulle vi åkt till farmor men jag hade ont i halsen så det får vi göra imorgon istället. Så igår badade jag först Teddy och gjorde honom fin sen var det dags att trimma Tindra. Hon var så igenvuxen att jag visste kanppt vilken ände jag skulle börja i. Jag har ju precis börjat lära mig också så det var inte helt lätt. Såg idag att jag rakat hennes öron alldeles för mycket det var alldelses inne vid skinnet och var rött på sina ställen. Inte konstigt att hon tyckte jag var jobbig. Förbröstet blev jag nöjd med och vinklarna blev rätt okej de med. Efter tre timmarvar både hon och jag slut så det får bli tassarna imorgon istället. När Uffe gick ut igaraget idag tog jag Tindra på skogsrunda. Träffade en massa trevliga hundar en del nya bekantingar och någon gammal. Först ut var brosans förra hund Dito som nu bor hos hans ex. Han gillar inte andra hundar när han är koppel och sa ifrån men sen när vi släppte dem var Tindra en fegis och vågade inte busa till en början. Efter en stunds busande la sig Tindra ner och började tugga på en pinne som även Dito blev sugen på men Tindra ville inte dela med sig av sin goda pinne så hon morrade till åt Dito som blev alldeles förskräckt så rollerna blev ombytta där och Helena förvånad för ingen hund brukade säga åt honom. Det roliga var för oss som tittade på deras kommuniktion emellan bra när man kan låte dem själva sätta sina gränser. Jagförsökte ta kort på Tindra idag men de allta flesta blir i profil eller hennes bakdel hon är ingen modell. Vi träffade också en Risendam på hela 8 år som Tindra tyckte var jätterolig sen stötte vi på en liten Yorkshire terrier som var bland det minsta jag sett trodde det var en valp men hon var hela 11 år en bestämd liten dam. Det allra roligaste hände på hemvägen då sprang vi på våra härliga vänner Uffe och Gunilla med sin Trixie. Trodde knappt det var de för de har flyttat ut på landet och brukar inte promenera här nere numera. Trix är en gammal dam numera på 8 år. Tindra och hon kommer bra överens. De följde givetvis med hem på fika. Första gången Trix var här. Blev en massa bus i trädgården innan vi gick in. Trixie brukade komma hit och leka med vår förra hund Jack men då var rollerna ombytta han som var gammal och hon som var ung.

Inga kommentarer: