Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 27 mars 2008

hundshopping

Idag var det dags för storhandling så vi åkte till citygross och familia. Hade ju bestämt att köpa en biabädd åt Tindra. Tyvärr hade de inga rosa så det fick bli en ljusbrun men den matchar ju faktiskt henne bättre. Köpte också hem mer hundmat. De hade prova på erbjudande 3 kg för 69 kr + 2 tuggben. En 3 kilos påse kostar annars 199kr och 7,5 kg som är största säcken för valpfoder kostar 349kr så jag kommer nog att köra några fler prova på erbjudande. Det lär ju gå åt en del. Det är lite vadslagning om hur många valpar där är och könsfördelning är någon sugen på att delta skriv i gästboken. Gunillas gissning är 3st svarta hanar och 2 liver tikar. Maria sa sin gissning i går men jag kommer inte riktigt ihåg tror det var 6 och svarta eller liver ev med tan. Själv tycker jag nog 4 är rätt lagom och gärna tikar som är antingen liver eller svarta en bonus vore ju tantecknade. Det ska bli spännade att se! På kvällsrundan som för övrigt gick i ett tempo Tindra inte haft på ett tag blev väldigt förvånad kan bero på at de varit själva hemma mycket idag. Men vi stötte iallafall ihop med Tindras halvbror Dacke en lång trevlig pratstund blev dettof foton med mobilensom jag inte kan lägga in på denna datorn ! Vill ha tillbaka min vanliga. Kvällens projekt består i att få Tindra att ligga i sin fina bädd. Hittils har hon inte brytt sig om den.

Inga kommentarer: