Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 22 mars 2008

påskafton

Jag blev riktigt dålig i torsdagskväll. För mycket stress o dyl på jobbet så klappde min nacke ihop och det satte sig på balansen bland annat. Så tur att jag inte dricker alkohol för det behövs inte =) Jag snurrade fram och kunde inte gå rakt , mådde illa och hade gelé i benen. Kunde inte sova för hela sängen snurrade rundor. Längesen jag blev så dålig. Vågade inte ens gå ut med hundarna igår utan skickade ut Mickan och Anton i blötsnön. Idag känns det bättre tack o lov. För vi skulle in och handla lite idag och då hade Uffe sett en DV-kamera i tidningen. Han tyckte att vi skulle införskaffa oss en sådan för att kunna filma valparna när de kom. Så sagt och gjort en kamera har vi köpt som det även går att ta stillbilder med(fast har ju en ny jättebra redan) och med jättebra zoomMickan kan filma på utställningar och sådant. Ringde Stoffe när jag kom hem så han tar med sitt kamerastativ hem i april så kan vi ev filma valpningen också. Tindra och hennes mat då? Kinkigt värre. Pratade med en uppfödare här i byn igår som tyckte vi skulle ge henne fil då de behöver bra med kalk inför kommande mjölkproduktion så nu blandar vi fil och energifoder som hon äter om Mickan matar henne med sked. Mina hundar har aldrig haft matskåls konkurrans men idag small det. Stod och hällde upp foder i deras skålar och Tindra ner i sin för att se om där fanns något ätbart Teddy kommer som flugen ur en raket och ska i samma skål och det gillade inte Tindra det var hennes det sa pang så men det var bara att dra isär dem Teddy är ju inte den som ger sig i första taget men som tur råder ingen långsinthet för så fort man särat dem är de kompisar igen. Jag tar det som ännu ett dräktighets tecken många får ju kortare stubin. Tecknen som är tydliga nu är : betydligt större rosafärgade juver,ökat midje och bröskorgsmått,ingen större aptit och ett betydligt lugnare tempo. Det har ju snörat hela natten och ett par minus har vi så jag bestämde mig för att ta skogen imorse med Tindra så hon kunde få springa av sig. Ingen större springade och så lite mer flåsande istället men skönt hade vi. Vi skulle egentligen haft gäster idag och imorgon men eftersom jag mådde så dåligt igår drog vi ihop alla imorgon så Mickan och jag har stått och lagat mat i eftermiddag sen orkade vi inte ens fundera på att laga middag så jag har precis ätit hämtkina mat som bara ska få sjunka undan lite så Uffe och jag kan gå ut på kvällsrunda. Inget traditionellt påskfirande här inte.

Inga kommentarer: