Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 5 mars 2008

trött trött trött

Hade planerat att ut och lägga ett spår till Tindra idag. Känner att vi behöver lite stimulans både hon och jag men Teddy har fått problem med analsäckarna och har väckt mig gång på gång inatt. Är jättetrött och går nu här och väntar på att veterinären ska ringa tillbaka istället.
Det positiva med onsdagar är att min hundkompis Camilla är på jobbet då och hämtar mat till hemtjänsten. Vi brukar alltid prata bort en stund men idag tog hon sin rast när hon kom och satt hos mig kiosken och vi pratade bland annat en massa hund. Ett mycket trevligt avbrott på jobbet!
Nu har jag precis kommit hem från veterinären kl är 20,30. Fick tid kl 19,40! Mycket riktigt ena analsäcken var helt igentäppt och om vätskan i en säck ska vara rinnande var Teddys som gelé`men som tur var det bara i den ena hade inte hunnit sprida sig. Så Teddys fick sövas, analsäcken tömmas och spolas med pennicilin. Sen fick han pennicilin spruta han ska sen äta pennicilin i 10 dagar.Teddy tyckte inte alls det var roligt att åka till vetten idag.Han skakade när vi kom in i väntrummet. Min vett är lite rolig också han sa att det skulle kosta 450-500kr i telefon men när jag väl skulle betala skämdes han för att ta 400kr. Frågade om jag tyckte det var för dyrt för som han sa han ville kunna sova med gott samvete. Men jag tyckte inte det var för dyrt på djursjukhuset hade det säkert kostat det dubbla.När vi skulle få receptet hade han först skrivit en sort men så kom han på en annan lika bra men billigare och ändrade. man är ju inte van vid att vetten gör allt för att det ska bli så billigt som möjligt.Men inte mig emot.Att han dessutom är en väldigt bra veterinär gör ju inte saken sämre. Så för Teddys del är det tratten som gäller igen iallafall inatt och imorgon.

Inga kommentarer: