Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 22 februari 2010

Hundar på rymmen

All denna snöhar gjort att vår tomt höjt sig avsevärt och numera har hundarna ca 10 cm staket på vissa ställen vid häcken som går utanför och där det inte är häck är väl staket höjden som mest 30 cm. Men jag har ju inga rymmarhundar ....eller? Caspian och Tindra var ute och busade i snön och så hör jag Tindra börja skälla som en galning går till fönstret men ingen Tindra öppnar dörren ingen Tindra men hör henne gör jag då sitter hon utanför grinden och vill in. Men var är Caspian? Inte på tomten gör mig redo för att börja leta då kommer han runt husknuten på fel sida om staketet även han bara att öppna grinden och släppa in honom. Kanske bästa att hålla lite koll ändå?!

9 kommentarer:

Katarina sa...

Jag råkade ut för ungefär samma sak i morse - var och hämtade tidningen och plötsligt kommer Nanna gående på parkeringen. -Förbjudet område! (Grinden går inte att stänga riktigt på grund av is...har försökt med ishacka men isen vill inte lossna.) Så nu vågar jag inte släppa henne på tomten längre.

Grabbarna boys sa...

Samma sak har hänt hos oss för några veckor sedan.
Abbe och Teo kom så fint lunkandes utanför staketet och blev själaglada när jag undrade vart de höll hus.
Staketet är på ett ställe nästan lägre än snöhögen som är på tomten.
Herman o Bella hade gjort snökoja där så det var bara för hundarna att ta takvägen ut på cykelbanan.
Så efter det fick det bli kopostgaller på kojtaket!!!

Elons matte sa...

Ja, bäst att hålla koll på de små liven, snabba är de ju också. Kul att de ändå kom och ville in : )
/Elons matte

Anonym sa...

Vilka bushundar... =) Skönt att dom inte smet iväg iaf. Kan gå illa med bilar och trafiken i närheten...

Susann Larsson sa...

Heja,min busiga mamma. Puss Victor.

Madde sa...

JA det är mycket snö nu och staket o buskar blir inte höga längre. Men skönt att dom ville in i alla fall .

Malin sa...

Jag är så stolt över Oliver så det blir många skrytinlägg ;) Jag är förvisso stolt över alla 3, men Oliver är bara mmm! Dina godingar går inte heller av för hackor =)
Kram Malin

Marie sa...

Vi har samma bekymmer här hemma med höjden på staketet. Vågar inte lämna dem ensamma på tomten just nu. Vilken tur att de inte begav sig iväg dina vovvar.

Sandra sa...

Oups!...fniss...