Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 21 februari 2010

hundtokig

Man måste nog vara lite hundgalen som åker in på utställningsträning i -5 grader och snålblåst. Kolla bilden så ser ni mina röda fingrar.
Lowa som inte fått någon morgonpromenad eller annan hjärngympa var laddad till  tusen. Trodde alla hundarna var där för att glädja henne. Hon hoppade och stutsade kom lös men var duktig kom på min inkallning var allmänt yster och glad. Fick verkligen jobba med henne och på slutet tyckete t,om "domaren" att polleten började ramla ner. Lite kul var att vissa av de andra deltagarna behövde hjälp med det ena och andra så på skoj delade hon in oss i små grupper tex visa tänderna gruppen,kontaktsökar gruppen sen tittade hon på mig log och sa och här har vi sociala gruppen. Vi var ensamma i den. Men är samtidigt mer än nöjd med att ha en hund som finner sig hantering av andra människor och är överlycklig i alla andra hundar att hennes "problem" är att hon är så glad.Vilket är bra för tycker inte hon det är kul ja vad har vi då där att göra?
Bad tjejen framför mig ta ett kort på oss med mobilen helt fel vinkel men varsegod att se "eländet"



De andra hundarna hade fått en lång runda innan så de var välrastade det får ju bli gaturundor finns väl inte någon som orkar pulsa fram i snön. Kom ju massor igår och Daniel var så snäll och kom hem för att hjälpa Uffe med skottningen likaså Christopher hjälpte till då han är hemma över helgen. Och hjälp behövdes vår granne är en äldre man med hjärtproblem och inte har Uffe hjärta att se han gå och slita så där var han och skottade ,mannen har en stor infart och gårdsplan. Daniel och Stoffe fick ta garagetaket var lite en skoffa ut och en på varann de var ute och skottade i 5,5 timmar 
Knappt man kan tro att där finns en pool under snön.
Annars har vardagen efter valpar återvänt. Caspian är så nöjd återigen är han prinsen som får tjejernas uppmärksamhet och han behöver inte dela dem med någon. Det låter som om han inte gillade de små ,riktigt så var det inte men han var allt lite svartsjuk på att inte få stå i centrum han är ju allt lite bortskämd. Trodde att Lowa och Tindra skulle visa saknad men jag har inte märkt något speciellt utan allt har gått tillbaka till livet utan valpar väldigt fort.

Du och jag brossan!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Denna vintern måste väl vara exceptionell!
Skönt att Tindra inte verkar sakna de små och att hon ändå har två 'barn' kvar där hemma.

Kylle sa...

Så duktiga ni är. Jag glömmer det här med utställningsträning för all energi vi lägger på lydnaden. Ska nog skriva en kom ihåglapp.

Elons matte sa...

Usch, det måste ha varit kallt som tusan om fingrarna. Hualigen ! Här har det också varit skottning som gällt, finns ju liksom lite att ta bort ; )
Ha det bra.
/Elons matte

Grabbarna boys sa...

Tänk att ha utställningsträning i snön mitt i vintern.
Det måste vara väldigt ovanligt.
Skönt att Tindra, Caspian, Lowa o Teddy (gissar jag) inte saknar småttingarna !!!
Kram Patricia

Marie sa...

Vad roligt med utställningsträning så här mitt i vintern! Det hade jag också velat(och behövt)gå på!
Skönt att dina vovvar mår bra tillsammans och att de har klarat av valpisarnas flytt. Kanske är det du som saknar dem mest? :-)