Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 6 februari 2010

täcken och kök

Tog idag ett nytt ryck med Freijas täcke.
Lowa fick vara modell svårt att få fram men guld på utsidan och vinrött på insidan.
Lowa som går i rosa men där är inte resåren påsydd där bak än så det sitter lite konstigt
Fortfarande är inte jag och symaskinen vänner men vi börjar närma oss varandra. Läste idag i bruksanvisningen hur tråden skulle träs och då gick det lite bättre. Tänkte plocka fram min gamle vän symaskinen från förr som fungerade alldeles utmärkt men som bara kunde sy rakt och zigzag men se den hade Uffe kastat på tippen! En fullt fungerande symaskin!!!!!Den vägen går inte hans gamla verktyg det kan jag lova. Men tills slut blev det klart efter ett antal svordomar och sprättande av trassliga sömmar. Jag som faktiskt brukar kunna sy rätt hyfsat så det måste vara maskinxxxxxx fel.
Uffe har roat sig med att göra om köker. Jag ville byta kök Uffe blåvägrar massiva ekluckor slänger man inte ut enligt honom men mörka och trista tycker jag men han tycker om att pyssla och har nu fått bort all gammal bets och jag är helnöjd. Skåpen ska målas vita på insidan nya bänkskivor,dekorlister mm och ja då är köker som nytt igen. Blir jättesnyggt tycker jag men börjar undra om inte föredraget nytt kök ändå var lucka ska först behandlas med färgbort sen slipas minst tre gånger och minst två lager lack på det. Jag tror jag håller mig till symaskinen.
Tills slut en bild på hundarnas spår i trädgården.Bäst jag slutar Sandra ligger på och vill se bilder=)

9 kommentarer:

Sandra sa...

GUUUUUD SÅ FINT!!!!!! Lowa och Freija kommer göra Succé på utställningen...om inte i ringen så utanför iaf :) JÄTTESNYGGA "pyjamasar" :)

Sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sandra sa...

stavar som en kråka så provar igen...OCH snygga luckor :)

Elons matte sa...

Vilka söta små modeller : )

Grabbarna boys sa...

Supersnyggt täcke till bedårande supersöta Lowa...
och luckorna blev också väldigt snygga.

herman sa...

Vad avundsjuk jag blir!!
Vi vill också gå på utställning!!
Nästa gång....

Anonym sa...

Jättesnygga täcken!!! Lowa & Freija kommer göra succé! =) <3

Anonym sa...

...och snygga köksluckor... =)

Marie sa...

Wow, riktigt snygga täcken!! De kommer klart att synas på utställningen! Köksluckorna blev jättefina, men förstår att det är mycket jobb.