Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 10 juli 2010

Lowa möter prins

Igår kväll på sista kissen i trädgården höll Lowa på att leka med något. Trodde kanske det var en äcklig mus och kallade in henne. Då kommer hon med något i munnen som hon släpper precis på tröskeln då var det en stor groda eller kanske padda ser ingen skillnad på det. Lowa trodde nog hon mött sin prins och att en kyss skulle förvandla han men tyvärr =)





















Annars är det ju varmt ute men hundpoolen lockar inte fram något större intresse i år hos någon av hundarna.De ligger gärna med ute på altanen och använder den som vattenskål kanske doppar tassarna men inte mer.Det har inte heller blivit några längre promenader det är helt enkelt för varmt inte för mig jag njuter men för dem. Vi har flyttat ner AC från ovanvåningen nu i helgen eftersom Stoffe åkt bort och framför den lägger de sig och njuter av svalkan. Jag har i allfall gått över deras pälsar och trimmat Lowa lite.

I veckan som gick träffade vi Vivan
Hon hade växt till sig fint och skulle snart på första trimningen. Tycker allt hon är lik Victor. De är så glada i henne även om hon är ett busfrö och jagar iväg efter katterna utan att bry sig ett dyft om matte eller husse. Jag blev helt rörd när jag träffade henne kom allt en liten tår blödiga jag men de är så speciella för mig "mina" valpar man lägger så mycket hjärta och tid till var och en och de har alla sin speciella plats i hjärtat.
Det bästa av allt nu har min semester börjat.Fyra härliga veckor !

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Här är det också semester kan ni tro.
Idag har vi badat o badat, åkt bil, slappat hemma på tomten och nu ikväll har vi badat.
Det förstår vi att du har en plats i ditt hjärta för alla "dina" valpar.
Inte undra på, de är ju helt underbara allihop.
Ha nu en mysig semester.
Vov o kram från oss!!

Eva sa...

Då kanske du också hinner till bibliotek?;)
Lowa tänkte väl sig en trevlig stund, antar jag. Klarade sig "Prinsen"?
Lyser mycket bus i ögonen på lilla fröken:) Jättesöt är hon!

Madde sa...

Visst är det härligt med semester, fast jag tycker att det är i varmaste laget. Man orkar inte göra något och man kan inte gå några promenader heller. Men man ska väl inte klaga för då blir det väl regn resten av semestern. Ha det så skönt! / MAdde

Susann Larsson sa...

Så skönt med semester. Har ju tyvärr snart avverkat min. Bara en vecka kvar:( Vivan är mycket lik Victor. Dom är nog tvillingar;))

Katarina sa...

Och jag som trodde det kanske var parning på gång... ; )

-Njut av semestern!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad synd att det inte fungerade att pussa grodan hihi Ha det skönt i värmen, kram

Malin sa...

Det är faktiskt för varmt för hundarna nu, oj, vad jobbigt dom tycker att det är. Här svalkar vi dom med trädgårdsslangen, funkar hyfsat!
Kram Malin

Marie sa...

Vad skönt att du har börjat din semester! Jag njuter också av värmen, men det är varmt för hundarna. Vilken läskig liten prins-kandidat som Lowa hittade i trädgården. Hon hittar nog snart en riktig prins så söt som hon är :-)
Kram!