Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 13 juli 2010

Uppdatering

Vi får väl visa att vi inte smält bort i värmen och göra en liten uppdatering av läget=)
Vi har grillat vilket aldrig är fel även om det är varmt.  





 Varit på kalas men då fick hundarna stanna hemma de har det helt enkelt bättre hemma ibland när det är så varmt.De har legat framför AC och svalkat sig medan jag guppar i poolen.






Igår kom Valle på besök
















tanken var att han skulle få lite öronrakning



Men Valle hade andra planer. Innan jag och Camilla hunnit in hörde vi hör mina tre började skälla och vad får vi se?





En Valle som hade hoppat i badet och simmade runt runt och njöt som bara den och mina tre som talade om hörrududu det har vår matte sagt att det är förbjudet. Sen kunde han ju inte komma upp den stackaren så vad fick gammelmatte göra? Av med klänningen och hoppa i med bara trosor och bh=)
Så Valle slapp att få öronen rakade den här gången men Camilla fick låna trimmern så han kommer inte att slippa undan. Sen hade vi lite utställningsträning och en hel del prat om både det ena och det andra.










Idag kom nästa besökare Victor och Susanne kom och hälsade på



puss på dig lillebror men Caspian talade också om att här är det jag som bestämmer.
















Lowa blir så glad när "småttingar kommer på besök














De orkar busa lite mer eller så kan man ju gräva en grop ihop att svalka sig i












  Vi skulle också träna lite ringträning.Victor är jätteduktig och Susanne har tränat det syns. Han springer så fint och står som om han aldrig gjort annat.Jag beslöt mig för att testa Caspian han har ju inte varit i ringen på ett år men han sprang som om han inte gjort annat och ställde sig perfekt direkt så inte hade han glömt. Mitt i alltihopa fick han syn på en liten fågel och drog iväg över grannarnas gräsmattor och matte vem är det?tog ca 2 min tills han kom tillbaka lika glad som innan.
Lowa haltar lite på höger fram så hon fick vila från träningen. Idag har Tindra fått vara fotomodell. Är så glad i mina fina mysiga tjej.



Visst ser jag snäll ut?

















Tillbaka i normalvikt dock aningen otrimmad.















I häcken är det svalt och skönt.











Imorgon ska vi åka och hälsa på Kylle och hennes härliga hundgäng. Visst är det skönt med semester?



8 kommentarer:

Eva sa...

Smarta Valle!! Och ingen hade väl sagt till honom att det var förbjudet?? Klart han måste bada när det är så varmt:))
Och hörrni gänget - det är fult att skvallra faktiskt!(Mamma hade en tax som hade ett mycket speciellt skall när han skulle berätta att brorsan hittade på dumheter...)
Och sååå söt han är fortf lille Viktor! Kan inte hjälpas, han är fortf min favorit.

TYSON OCH GÄNGET sa...

haha en smart hund, tog sig ett dopp och svalkade av sig. Visst är det kul att kunna köra och hälsa på folk som man kanske inte annars hinner med när man jobbar. Hoppas ni får det trevlig imorgon, kram

Katarina sa...

Fina Tindra och hennes fina valpar! Jag skrattade högt när jag såg Valle simma i poolen - en sådan företagsam ung man!

cockettsriccardo sa...

Va härligt ni haft det nu i värmen.
Har nedräkning!
Fast det är så roligt att jobba på sammanslagningarn!
Roligt att fått en sötnos i poolen hiihihii.
Du har så söta och fina hundar blir så bra på kort.
Ha det gott i värmen.
Kram Towe & Ricco!

Grabbarna boys sa...

Ja ,det där poolbesöket såg härligt ut tycker Abbe.
Otur för honom och tur för matte o husse att vår pool står på marken.
Det ser ut som ni haft en toppenbra början på er semester också.
Vov o kram från grabbarna boys o vår matte!!

Sandra sa...

Tihi...coola Valle! :)

Ringträning var det ja....får börja imorgon...har ju hela 4 dagar på mig så det blir nog bra för mig och jordfräsen Freija :)

Marie sa...

Haha, vilken liten buse han är Valle! Klart att han inte förstod att det inte är en pool för fyrbenta! Kan tänka mig dina hundars förtvivlan när de såg vad han gjorde. Viktor ser jättefin ut! Är det många av dina valpköpare som ska ställa ut i Tollarp? Jag håller tummarna för Coola Cox-gänget!
Kram!

Malin sa...

Vilken busig vovve, förstår att dina blev upprörda, varför får han när inte vi får?? ;-) Vilka härliga bilder och ja, semester är helt underbart!
Kram Malin