Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 5 april 2011

Lowa glänser

Nu är det skryt på högsta nivå=) Fördel med egen blogg.
Igår var det andra spårgången och Lowa är helt suverän.Igår fick hon gå ut sist av alla. En vinkel ,över ett stengärde,och från tät granskog med mossa till kalhygge med boklöv och hon spårar som hon inte gjort något annat. En dricka paus bara i kärret sen fart och i "mål". En klöv i slutet det är totalt ointressant belöningen ligger i att spåra för henne. Och hon vet vad som är på gång. är så laddad innan och vet inte vilket ben hon ska stå på.

Är det inte min tur snart?
Nähä Cindy ska ut först.Hon gillar klöven minsann.

Pratar ni om mig?
Genom gång av allas spår efteråt.




Jag hoppas att svårigheten ökas på för just nu är det lite enkelt men som vanligt ska man ju skynda långsamt vilket jag har svårt för.Men kul är det men jag saknar Vedema. Så till hösten tror jag att det är dags där för oss igen.
Idag skulle vi ut på nya roligheter. Vi skulle hälsa på min kära vän Kylle på drömflockens kennel. Vi ses allt för sällan pga avståndet. På vägen dit stannade jag till hos Roger där Caspian och jag går på kurs. Detta för att jag tänkte bara leka och få igång Caspian lite få han till att släppa loss.. Men ack vad jag bedrog mig totalt ointresserad mycket med spännande att kolla vem som varit där senast. Med andra ord nosen i backen så jag gav upp. Det var Lowa och Caspian som fick åka med hem till Kylle och idag var det sobelrace i trädgården hos Kylle. Lowa och Swea är ju nästan systrar och Nellie blir ju halvmoster eller nåt. Swea och Lowa är så lika i kroppspråk och låter lika. De fann varandra totalt. Caspian gjorde sitt bästa för att uppvakta Candy och Jackie men med dåligt resultat. En sån snorvalp tror jag de tyckte åt hans fjäskande och inviter. Efter fikan och en massa prat gav vi oss ut i skogen för mer prat och promenad. Swea och Lowa löpte fritt men Jackie och Caspian hade vi i koppel väldigt gått om rådjur och annat vilt.
Försökte mig på en bild på tjejerna.
Snygg eller hur?
Helt ärligt gick det knappt att se skillnad på dem bakifrån. Lowa passade såklart på att bada en del och Caspian fick också lov till ett.

Men vackra Jackie gick fint bredvid och tittade på
Eftermiddagen gick alldeles för snabbt. Som det är när man har trevligt.Hoppas vi ses snart igen!
När jag kom hem ringde Christopher. Aldo hade varit och fått sin 12 veckors spruta idag och varit så duktig. Knappt märkt vad som hände och vetten tyckte han var så fin och duktig. Kan också berätta att Aldo har en bästis som heter Colin och är en New Foundlands valp på snart 10 månader. De har funnit varandra totalt och umgås mycket . Känns kul!

Glömde berätta att Caspians har inte haltat sen i söndags och när jag tar Lowa på kurs så tar Mickan rastningen av mina hundar. Hon visste inte om Caspians tassonda och de drog ut på slingan och tog 5 kilometers spåret. Caspian hade tyckte det var jätteskönt och sprungit på hela tiden helt utan att visa något och inte idag heller haltar han. Börja misstänka att han simulerar=)

8 kommentarer:

Freja Phaléne sa...

Skönt att det verkar bra i hans tass igen!!! Verkar ha varit en händelserik dag!!! Frejakramar!

Kylle sa...

Tack för en trevlig em.
Kul att se Swea o Lowa hålla sån koll på varandra. Men att "lära" Swea bada, tycker inte matte om?!.

Eva sa...

Får du också vänta Lowa?!? Visst är det tråååååkigt!
Assar
Matte tycker att tjejen är superduktig!

Grabbarna boys sa...

Duktiga, duktiga Lowa!
Abbe hälsar att badbilderna på Caspian är super!!
Han hade gärna varit med.
Och det där med halt tass kan faktiskt vara ett spel för galleriet!!
Matte hade en flatte en gång i tiden som inte gillade att springa bredvid en tråkig cykel, Hon haltade och var allmänt bedrövad, men kopplades hon loss så var det fullt ös i 190!!
Inte en tillstymmelse till att halta.
Så visst kan de simulera!
Vov o kram!

Malin sa...

Kul att det går så bra på spårkursen,hon är en riktigt talang!
Kul med utflykt till Kylle oxå, svårt när man bor långt ifrån varandra oxå inte kan ses som man egentligen vill.
Skönt med tassen! Kram

Elon och Linus matte sa...

skönt att fler än Linus ylar och tjuter. Kan tänka mig att Lowa gör det inför spårandet eller ? Jätteduktig tjej är det iallafall. Har ni gjort anlagsprovet ? Det klarar hon säkert med bravur : )

Malin sa...

Sv. SJÄLVKLART ska man få "skryta" lite över sina hundar, eller som jag både hundar och son ;-), men jag tycker inte det är skryt utan mer att man delar med sig när nånting går bra, Om nån stör sig så är det som sagt deras problem och då kan de sluta läsa tycker jag. Ja, det märks stor skillnad på dig nu och förra våren, underbart :-)!!
Såg att ni ska para Lowa med Teo, SPÄNNANDE!!
hoppas ni får en underbar helg!
Kram

herman sa...

Du är superduktig, syrran! Och jag ska bli morbror snart! Så spännande!
Kram från Herman