Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 6 maj 2011

Chockad

I Onsdags hade jag och Gunilla bestämt träff;)Hon kommer med en strålande idè att vi ska åka och titta på lydnadstävling. Lydnad är inte min grej.....har jag alltid sagt ...men åka med och titta kunde ju vara kul eftersom jag egentligen inte är speciellt insatt i det hela.
Det såg faktiskt inte så tråkigt ut;) blev nästan lite sugen att prova på. Nu hejade vi ju klart lite extra på cockerkompisen Ginnie med matte Åse vår gamla valpkurskompis. De var så duktiga.
Ännu lite funderingar nu om vad hösten ska innehålla. Måste säga ett otroligt trevlig mottagande på klubben.Fick lite tips om en annan kurs också som jag definitivt hoppas kunna gå.Kände mig så laddad och full av energi när jag kom hem.
Vill ni vad hundarna håller på med?

iof favoritstället att gräva på men de senaste dagarna har de varit som "tokiga" och jag likaså, detta grävande med blöta tassar så kan ni ju fundera på hur mycket som är med in.
Gissa vad de gräver efter?

En och annan sådan här dyker upp men det är inte det.
Utan:



Gamla nergrävda ben lagom mjuka och skitiga efter vintern. Har dykt upp en hel del mer eller mindra slaimiga.

Mums tycker Lowa:


Tindra har tagit projektet vidare eller tycker hon jag behöver hjälp för så här ser min enda rabatt ut:


Det är ju tur man inte är trädgårdsintresserad utan bara blommor i kruka intresserad. Men till och med jag börjar tycka att de dragit sina grävprojekt lite för långt.
Efter en dags grävande gäller det ju att sträcka ut
Min fine prins såklart.
Det tar på krafterna att ligga på topp.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Ja dessa GRÄV gener kan du inte skylla pappan på iaf...fnisss...

Eva sa...

Den som spar den har!
Och man lagrar ju vin! Och sprit! Och surströmming! Det är väl SJÄLVKLART att även tuggben förädlas av lagring i sval och fuktig omgivning:)
SV Kanske ska du vara glad du inte hör en del kommentarer jag kan ge "experter":)

Grabbarna boys sa...

Lagom lagrade ben är smaskens ju.
Oj, så ni graver i mattes trädgård. Vi gräver också, men inte riktigt så mycket.
Ha en myshelg i gosolen.
Vov från grabbarna boys!

Katarina sa...

Nu måste jag skryta lite: Nanna gräver inte! Hon har fattat att det där med växter är aja... Leia, däremot, gräver...
Kram

Drömflocken sa...

Helt klart är lydnad kul! Det tycker vi, det bästa är när momenten sitter efter en massa pill och mojs.
Vad är det nu för kurs du har pg.
Pratade med en från H-hloms Bk idag dom verkar ha en riktigt bra kurs för tävlingsinrikting

Anonym sa...

Så fin du e Caspian mycket fin!
Vov vov Ricco & Alfons & Towe