Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 3 maj 2011

genrep och prov

Igår  var det genrep för Lowa och mig inför dagens spårprov.Vi skulle gå ut sist ett spår som medvetet var korsat flera gånger allt för att göra det jättesvårt. Brukar vara bra om det går riktigt dåligt på genrepet men börjar tro att Lowa har sin näsa efter Tindra för inga svårigheter är för svåra hon fixar det. Var ett av Liselotts provspår vi gick och på bara 17 min. Något som hon inte har likhet med Tindra är att hon är väldigt rak i spåret.
Så idag var det dags. Jag hade bokat in prov med min gamle tränare Eva Bermsjö.
Så kul att träffa henne igen. Jag var nervös något jag inte brukar vara  men i efterhand vem behöver vara nervös med Lowa i andra änden. Hon är superduktig.
Tänker faktiskt ge er protokollet
Start o sträcka 1                tar snabbt an spåret,klarar utan tvekan
vinkel 1                             klarar med ringning
sträcka 2                           klarar utan tvekan
vinkel 2                             klarar med ringning
sträcka 3                           klarar utan tvekan
vinkel 3                             klarar utan tvekan
sträcka 4                           klarar utan tvekan
vinkel 4                             klarar utan tvekan
sträcka 5                           klarar utan tvekan
spårslut                             klarar utan tvekan
självständighet                 ej behövt ingripande eller hjälp
spårförmåga 6
arbetstempo 5
Tid 15 min
 allmänt omdöme: En glad energisk cockerflicka som jobbar med liv och lust i spåret. Välförd .Går aningen för snabbt.
poäng 40 (max är 42 avdrag för tempot).

Världens bästa Lowis
Yes så glad jag är
 och tempot dras nog ner när svårigheterna ökar.

10 kommentarer:

Katarina sa...

GRATTIS duktiga Lowa och duktiga Carina!

Sandra sa...

GRATTIS :) så duktiga ni är :)

Heléne sa...

Grattis till avklarad spårdebut!!!
Klart hon skulle fixa det med duktiga dig i snöret :-))

Drömflocken sa...

GRATTIS! DUKTIGA!

Grabbarna boys sa...

Jättestort GRATTIS till er.
Ni är så duktiga.
Vov o kram!

Elon och Linus matte sa...

Grattis vad kul, snart är det Elons tur. Vi hoppas han klarar det, men idag tappade han spåret precis för första gången : (

Eva sa...

GRATTIS tjejer! Sååå duktiga!
PUSS till lilla gumman
(Och du, säg åt Teddy han har en frände på min blogg just nu:))

Drömflocken sa...

Skönt att dom blev nöjda!
Inga problem allt gick bara bra.
Då blir det snart lydnad för er också, eller?
Ja ibland behöver man lite hjälp och sällskap så kortare avstånd hade varit fint.

Malin sa...

GRATTIS!!! Gud vad duktiga ni är!!
Kramar

Anonym sa...

Grattis Grattis!
Va flitiga ni är!
Trevlig helg
//Ricco & Alfons & Towe