Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 15 maj 2011

Kursavslutning

Idag var det sista gången på apporteringskursen och ett litet inofficiellt prov för att se hur mycket de lärt och vad man behöver träna på. Letade ursäkt för att inte åka dit. Vi har inte tränat,Caspian tycker inte det är kul plus att han är hög av löptiksdoft. Men ingen passande ursäkt infann sig så vi fick snällt åka dit.
Vi fick nummer 4 i lottdragningen så lite väntan innan det var dags.Det gjorde inte Caspian något då han är så förälskad i denna fina jaktgolden men namnet är jag inte säker på kan vara Nellie. Som han fjäskade för snyggingen och tvättade henne. Där var dagen räddad för honom skulle man behöva göra mer än så?

Det tyckte allt jag och så blev det äntligen vår tur

på väg ut med Rogers instruktioner i öronen. Caspian går igång på skottet och jag kan styra ut honom men hämta någon jädra apport ja det kan jag göra själv. Men i det momentet blev jag glad över att han hade viljan att ge sig ut och söka och han markerade apporten.
Nästa moment var i vattnet

Här gör vi och skytten sig redo
Ja ut och hämta den!
 Var matte var?
 Tränaren som gör allt för sina elever. Går ut i vattnet och får dyngsura byxor allt för att Caspian ska få hjälp.
 Matte jag hittade den!!!!!!
 Nu var jag väl duktig??
Klart du är duktig min prins!
Sen var det dags för fjärrapportering

Caspian redo
Och iväg han far här vet jag inte var apporten ligger men han söker upp den och sen är det bra med det. Lite kissepaus och sådant ska ju också hinnas med

Sökmomenten ja vad kan vi säga om det. Varför söka apporter när man kan lukta på blommorna och äta skit? Hjälpte inte ens att jag fick ut och springa rundor för att få fart på honom han ville mycket hellre lukta på blommorna.

Sammanfattningsvis han har inget sakintresse vilket gör det svårt att motivera honom att söka upp och bära med sig apporten. Han vill inte simma så det ska vi träna på. Positivt jag kan skicka ut honom han har inga problem med skottet tycker med facit i hand vi lärt oss en del men önskar att Caspian hade velat mer och tyckt det var kul. Roger jämförde han med Ior har vi hört den förut?
Ceasar var jätteduktig idag och jag är både stolt över honom och Gunilla men samtidigt väldigt avis=)

Ser ni Ceasar komma simmandes med apporten?

Det har hänt lite mer i helgen.
Vi har haft ett snabbesök av Stoffe med Aldo
 Som passade på att tappa två tänder när han var hät. Lowa visste inte till sig av glädje när han kom
Tindra totalt ointresserad just nu vill hon ha större pojkar.
Här visar hon en del av sin tikskydds garderob


Det gäller ju att hänga med i modevärlden
Som avslutning
Aldo!
En fin fin kille!



4 kommentarer:

Drömflocken sa...

Swea hade heller inget sakintresse innan, men det gick att arbeta upp.
Så fin Aldo är.
Jag har själv inte riktigt hämtat mej efter gårdagens övningar med min attackhund. (Hon står inte högt i kurs)

Eva sa...

Så söt han är, lillkillen!
Och han är ju för go' Caspian! Varför anstränga sig när man kan njuta av naturen istället:)

Grabbarna boys sa...

Oj, vad han växer lille Aldo.
Så söt o fin!
Vi gillar Caspian starkt för han verkar vara en grabb som vet vad han vill.
Vov o kram!!

Malin sa...

Å, vad stor han har blivit och så fin han är! Duktiga ni är du och Caspian efter avslutad kurs!
Kram