Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 1 maj 2011

Inte som man tänkt sig

Ja så blir det ibland. Hade sett fram emot en trevlig cockerpromenad i dag i Mörrum men eftersom Mickan inte kan sova på sitt rum eller snarare vågar längre pga av en massa oförklarlig aktivitet skulle vi byta rum med henne
.
Skratta inte jag lovar här händer saker. Redan på Christophers tid när han hade rummet hände det saker tex jag kunde jag sitta är nere höra fotsteg gå upp och för att prata med Stoffe men ingen där. Hände många gånger. Saker som flyttar sig mm. Detta hände under Stoffes tonårsrevolt period sen har det varit lugnt tills Mickan fick sin narkolepsi och kommit i obalans. Nu har man ju mardrömmar,hallucinationer mm i den sjukdomen men detta som händer kan man inte skylla på det. Tex parfymflaskorna som lägger sig på ett speciellt sätt.Lampor som blinkar saker som är avstängda startar. Lowa vill inte länge sova där Mickan vaknade en natt och då satt Lowa mitt på golvet och stirrade rakt ut.Tröklen som knarrar ja det är en del.
Pratade med en som håller på med sådana här saker och hon påstod att när man är i obalans själv är man extra mottaglig.Hon ska även komma hit och känna av. Ska bli intressant. Så idag skulle hon alltså byta rum med oss.Så får vi se om Uffe och jag får sova i fred.
Men inte blev det så kusinen ligger på sjukhus och fick permission i eftermiddag vilket var så kul för honom men han behövde skjuts in igen klart faster ställer upp. Sen fick Mickan herrbesök;) ja inget blev som det skulle.
Caspian fick sig lite pälsvård Tindra likaså och därmed har jag skitont=(.
Men en rolig sak.
Tindra har börjat löpa så nu hoppas jag att hon drar igång Lowa för jag vet att det finns en del som längtar efter det .
En promenad med bästaste Gunilla hanns inte heller med ikväll så det blev en sväng med Tindra och Caspian ensam
Tindra var som tokig. Tror hon vet att snart blir det koppel för henne på promenaderna ett tag.
Imorgon är det spår för Lowa sen får vi se vad veckan bjuder på.
Kram på er alla
ps gissa vilken sötnos som är på cocker sydväst månadsbild?DS

4 kommentarer:

Sandra sa...

Men guuuuuud så Otäckt!!!!!! nu kommer jag ALDRIG våga hälsa på dig igen...fyyy så läskigt...STACKARS mickan...jag hade aldrig aldrig aldrig vågat sova där...

att tindra löper var ju däremot kul...ännu roligare förstås om Lowa börjar ;)
nej nu har jag inte tid att skriva mer måste kolla in vem som är på månadsbild :)

Sandra sa...

Naaaw lilla Lowis :)

Heléne sa...

En sådan liten sötnos man se på Cockersydvästs' hemsida :-))
Hoppas det löser sig med de "oroliga andarna". Lite läskigt, man vet ju inte hur man ska hantera sådant.

Susann Larsson sa...

Ja, ja. Det största spöket hemma hos er är ju du, så du skrämmer nog iväg dom:) Gulligt foto på lilla Lowis.