Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 9 november 2012

Lärorik vecka

Som jag skrev i förra inlägget skulle det hända massor i veckan.
I tisdags var jag på en föreläsning om leder och ledproblem där veterinär Pelle Johansson var föreläsare. En sak har jag lärt mig denna höst både via denna föreläsning,via uppfödarutbildningen,diskuterande med uppfödare med många år i rasen och en hel del forskande att det här med HD status inte är så enkelt som bara en bokstav. Finns en hel del annat att räkna in också.
Som jag sagt massor av gånger tidigare kunskap är aldrig fel att söka och att det finns så många som vet och kan en massa utan att egentligen veta ett skvatt.
Som en uppfödare sa till mig de som pratar mest det är de som vet minst.
Finns nog en hel del sanning i det faktiskt om jag nu ska sticka ut hakan.
Men intressant är det att lära sig mer=)
 
I onsdags var jag via jobbet på en förläsning med Tomas Fogdö
 
Photo: Nu på väg till inspirationsförläsning med Tomas Fogdö ska bli intressant
Behöver jag skriva att det var bra?
En förmiddag som gick  väldigt snabbt.
Tankad med energi när jag gick därifrån fick jag en otroligt baklust vilket passade bra då det var min tur att ta med kakor till uppfödarutbildningen.
Eftersom det inte blev mycket läsande fick jag muta Ingela i stället=)
Men det visade sig att det gick bra ändå. Handlade mycket om olika sätt att testa en hunds mentalitet i olika prov.  Avel på mentalitet och/eller/både exteriör ,hur avlen kan slå väldigt snett och man får fram hundar som inte stämmer med hur hunden är avlad för från början. 
Som vanligt en lärorik kväll och en kväll med många skratt.
Vi är ett härligt gäng!
Igår var en annan höjdardag gissa vad jag gjorde??
Var och valpmyste med ett gäng helt underbara valpar och en lika underbar mamma till valparna.

Photo: Varit o valpmyst.
Caspian är minsann halvmorbror till detta härliga fina gäng.
Blev så valpsjuk men nu var det tyvärr inte jag som skulle få glädjen att köpa en av dessa ljuvliga små
Tack snälla för att jag fick följa med!!!
Idag när jag kom från jobbet så tog Stoffe och jag gänget med oss ut i skogen.
Härligt att släppa veckan som gott och låta fredagskänslan blomma ut!!
Livet är allt gott att leva ibland!!!
Kram på er alla!!

4 kommentarer:

Eva sa...

Håller med om det du skriver i första delen!
Och det där med Fogdö är jag lite sotis på! Har hört honom ibland i media och han verkar väldigt klok.
Lilla bruna "klumpen" är hur söt som helst!
Karamar tillbaka!

Grabbarna boys sa...

Hur mycket kul som helst ju....härligt!!
Trevlig helg!
Vov o kram!

Sandra sa...

Oj vilken vecka!!! Kul med föreläsningar o inspiration

Valle med flock sa...

<3