Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 12 november 2012

Malmö valp och gåta

Jag ville ju inte ta dagen ifrån de magiska elvorrna. Tack Elton,Ella och Elvis för härliga mail,sång och bilder på födelsedagsfirarna.
 
Igår var det som bekant Malmövalp och efter diverse felkörningar mm kom vi äntligen på plats och ta mig tusan om vi inte fick VIP parkering precis vid entrén.
Det var ju fina Elllie som skulle ut och visa framtassarna idag med en stor hejarklack vid ringside.
Nervös innan? jag? oh nej inte alls.
Men så kul att träffa alla!
Alltså ska jag behöva vara i den här buren?
Det är ju jag som är huvudpersonen!!!
 
Borstas och kammas för att bli så fin som det bara går
 
 
Träning och uppvärmning innan.
 


Sen var det dags .Ellie kan springa bättre men jag prioriterade att visa upp en glad sprallig svansviftande hund.För det allra viktigaste är ju att hon ska tycka det är kul. "Allvaret kommer ju så småningom.

Stå fint kan hon minsann,
När vi skulle springa sista varven var det en laddad Ellie som gjorde tholahoppsan steg längs med vägen, en hund som sprang så fin så sint och en hund som var trött.
Domare sa vid placeringen att hon hade haft svårt att placera dem och att alla borde varit på ettan och det enda som avgjorde var rörelserna i sista varvet.Hon  tyckte vi hade mycket fina hundar som hon gratulerade oss till. Kul att höra!



Ellie är en helt underbar hund.Är så glad över att vi fick förtroendet att köpa henne.
Tack Tord!
 
Finast i världen!!!
 En gåta?
Vad gör man om man är ledig en dag från jobbet?
 
 
 
svar hittar den skitigaste och lerigaste långrundans om man tar hela hundgänget på och avslutar det hela med bad av hela gänget.
Hundidiot? Jag?



3 kommentarer:

Eva sa...

Nejdå! HundFANTAST heter det!
Grattis till Ellies utställning!
Låter som om hon gjorde ungefär som Zac. Fast han hade visst skuttat än mer i Enköping... Men även där ville domaren helst ha upp alla 3 i äldsta valpklassen, så matte var nöjd ändå:)
Hon är verkligen supersöt den där tjejen ni har!

Sandra sa...

Åhhh vilka fina bilder...fnisss

Emma o Malte sa...

Vilken sötnos hon är :-)