Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 26 november 2012

En helg vanlig måndag

 
Inga stora nyheter här inte. Vanlig vardagslunk.
Man försöker läsa en bok men det är fler än jag som gillar böcker.
 
 
 
 Alla får inte plats i knät men en fotvärmare är inte heller fel.
ÄR lite småsur på Teddy som jag tror skyller sina små dumheter på åldern.
Inte så fint väder ute idag och då tycker han att han har all rätt att ta en liten pink inomhus i stället.
Ogillas MYCKET allra helst när det sker på fina heltäckningsmattan i sovrummet.
Tog honom på bar gärning men han bara tittar helt oskyldigt och trippar iväg som om inget hänt.
Inte kan man bli arg på den lille gamle heller.
Mickan har lekt med kameran och ville ta många fina kort på Caspian elle ska vi säga Ior?





Behöver jag skriva att hon gav upp?
Så fort hon tar bort kameran är det upp med huvudet igen.
Sen provade hon med Aldo

Otrimmad men han har ett så vackert huvud och fina ögon.
Ögon är så viktigt för mig gillar inte lösa ögonkanter vilket en cocker INTE ska ha
något som också ska uppmärksammas hos domare i utställning enligt nya regelverket.

Caspian är så kär i Aldo fniss. Han tvättar och tvättar honom vill ligga så nära honom det går tätt .tätt.
Aldo är kanske inte alltid lika förtjust i uppvaktningen men finner sig.
Inte trodde jag att två hanar i sina bästa år skulle hålla på så=)

 
Thea är en sådan hund som helst sover på ryggen förutom på natten då hon knölar ihop sig mellan mina ben.
 

Vackra Lowa .
Snart väntar kvällsrundan som numera är buskul för vi har cockerpromenad varendaste kväll numera då byn fått nyinflyttade cockerkompisar. Riktigt långa rundor blir det=)
 


3 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Superfina hundar allihop ;) och thea verkar ju ha en helt fantastisk päls :-)

Eva sa...

Tror ju i och för sig att det är mer matten än boken som lockar....
Det där med gamlingar som skyller igrån sig/inte bryr sig/tycker sig ha rätt att känns igen.... Har en här som visserligen inte pinkar men som t.ex. kan försöka sno godis av lillkillen (som lägger sig i badrum med sitt) och när jag säger ifrån säger J ung. "Vadå??? Jag SÅG honom inte! Visste väl inte det var hans! Bara nosade gott ju!!!"
Jaha ja...

Valle med flock sa...

<3 från oss !