Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 25 september 2007

ögonlysning

Idag var det äntligen dags! Som jag har väntat! Gps-en visade fel väg så vi hamnade mitt ute i ingenting men som tur var bara en liten bit från dit vi skulle. Allt var bra med ögonen! Så nu är det fritt fram ! När jag kom hem ringde jag kenneln där hanen bor som jag tänkt använda har pratat med dem tidigare också. Så nu är allt bestämt ska ringa när Tindra börjar löpa i början av januari. Hanen finns på Lönnbackens kennel och heter
Lönnbackens salted liquorice "Loffe". Han är svart och lämnar Svart,tan,liver,rött. Tror det kommer att bli bra. Veterinären frågade vem den tilltänkte var och då visar det sig att han känner honom och han tyckte att det var ett bra val för det var en mycket trevlig hund. Det kändes kul! Så nu hoppas jag att inget oväntat inträffar.
Veterinären fick också titta på Tindras onda tass. Hon ömmar om yttre klofästet på baktassen och är svullen. Han kunde inte se någonting och där var ingen infektion men hon ska inte ha ont sa han så nu ska hon få smärtstillande i en vecka och om det inte är bättre till nästa torsdag ska vi röntga tassen. Han trodde att det kunde var en liten spricka i klon och dt är bara att vänta ut. Hon får röra sig och gå så mycket hon vill så det är ju bra.
En mycket trevlig veterinär. Så nu ska vi ut och gå kvällsrundan innan det blir soffan.

Inga kommentarer: