Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 18 september 2007

spår

Idag åkte vi ut till skoen för att gå vårt spår. Tindra går upp i varv redan hemma sitter sedan och gnäller och piper i bilen tills vi kommer fram. Idag fick Lady gå sitt spår först och det gillade inte min lilla höna . En ordentligt taggad hund med andra ord när vi skulle gå. Gick riktigt bra idag. Blir mer och mer spårsäker .iIdag sökte hon lukter i luften också vilket hon inte gjort tidigare, På något ställe misstänker jag att hon kollade efter snitslar. Men gick ett par av sträckorna riktig riktigt bra. Hade nån tappt på något ställe då jag styrde tillbaka henne. Idag hade vi ingen idiotvinkel utan bara två bloduppehåll och 4eller 5 vanliga vinklar. Nästa gån tänkte jag att vi skulle lägga ett enkelt spår med långa raksträckor men iställer lägga in 2 idiotvinklar. Får se hur det går. Efteråt tog vi en promenad i skogen och Tidnra hamnade i ett djupt dike med branta kanter och vatten i. Gick ner för att kolla djupet och det var djupt. Fick hjälpa henne upp. Tror inte hon hade kommit upp själv annars(fast det trodde Petra man är kanske hönsmamma=) ) Sen hoppade hon över diket flera gånger så det var inget hon tyckte var läskigt. När vi kom hem var det duschen direkt .Jag hade fått en liver hund som jag iof gärna vill ha men inte av lervälling. Nu sover min lilla donna gått i Uffes tv-fotölj som ska till tippen vid tillfälle och är mycket lägligt parkerad för Tindra mitt i allrummet. Hon får ju inte vara i soffan här så hon tar chansen när hon får den.

Inga kommentarer: