Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 13 september 2007

Skogspromenad

Fick ett jättetråkigt besked igår. Vår cockerkompis Baldor finns inte med oss längre. Vid hans hans röntgen upptäcktes en skada på hans ena höft som gjorde att han hade ständiga smärtor. Väldigt tragiskt Baldor blev bara 1 år.


Igår hade jag , Petra och Hilkka besämt att vi skulle träffas. Vi skulle åka ut till Vedema och kanske hitta ltie svamp,gå en sväng och fika. Hämtade upp dem 12,45 och nu får alla hundarna riktigt bra med plats där bak. När vi kom till Vedema var Petras bror Mikko där och lilla Malin på 2 år. Svamp hittade Petra och jag ingen (letade inte heller). Blev en promenad i långsam takt så lilla Malin kunde hänga på. Det hade hundarna inget imot. De sprang som kalvar på grönbeter och tyckte livet var toppen. Jag såg hur roligt Tindra tyckte det var att träffa Lady igen och få springa loss med henne. Lady pasade på att ta ett bad medan Tidnra gjorde en lerinpackning med inslag av grankvistar och annan sk...t. Urtjusig hund med hem. Duschen direkt när vi kom innan för dörren.Tyvärr hann jag inte kamma ur alla grenar för det var föräldrarmöte. Så framåt 21,30 blev det till att plocka grenar. Idag är det jättehärligt väder men jag har fått jätteont i mina bihåler och är helt slut i kroppen så nu efter jobbet har det inte orkats med något. Men nu kom jag på en rolig grej som hänt. Fick mail från våra viltspårtränare det kommer inte att bli någon kurs utan istället 5 träffar i höst med start i oktober. Det ska bli kul!!

Inga kommentarer: