Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 17 februari 2010

Flyttplaner

Men inom huset. Jag fick ju trim/arbetsrum på Daniels rum på ovanvåningen när han flyttade i höstas och jag är så nöjd med det meeeeeeeeen vårt sovrum här nere precis innan för ytterdörren är det minsta rummet i huset och det börjar kännas trångt med tanke på antalet hundar som sover där Min briljanta ide`är ju så klart ett byte.Det finns flera fördelar på ovanvåningen finns en lång stor hall som inte är möblerbar pga av snedtak men utmärkt för hundarna att han sina bäddar och busa i rummet nere blir ju hundrum där blöta hundar kan torka i och även ha bäddar i sen gillar jag närheten till alla mina hundgrejer och symaskinen mm man är i centrum och kan snabbt börja på något.Nackdelen vilken käre Uffe beklagade sig över var att han måste än en gång skruva ihop vår stora ikeahylla bära tunga trimbordet mm nerför trappan och än en gång skruva ihop allt igen

När jag först la fram förslaget var han väl inte överdrivet positiv men efter lite funderande såg han alla fördelarna och så fort köket är klart går flyttlasset. När vi nu ändå håller på tyckte jag att ett soffbyte är på sin plats den iden köpte han inte men i helgen när han pratade med Stoffe sa han att nuvarande soffa blev bra på hans rum då det var synd att slänga den så jag tror jag vunnit även där=) Brukar bli som jag vill förr eller senare.Bara det att män inte alla gånger förstår våra briljanta förslag utan att de måste fundera en aning först.

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Det gäller att lägga upp det på rätt sätt när man vill ha något genomfört hemma.
Man får ju vara lite smartså brukar det gå vägen.
Tyvärr är det inte så idag att man får ferielov på sommaren när man jobbar i skolkök.
Man flyttas istället runt till andra ställen.
Så är det på alla lov i stort sett.
Jag har iallafall bestämt mig.
Tror jag!!!

Sandra sa...

Låter ju som en lysande flytt...ett trim rum det vore något det :)

Madde sa...

Låter härligt med ett trimrum. Skulle oxå vilja ha det .

Susann Larsson sa...

Då är ju ändå din man ganska lättövertalad jämfört med min...

Elons matte sa...

Låter ju perfkt med ett rum, där man kan ha alla hundprylar.
/Elons matte

Marie sa...

Det låter perfekt, kan riktigt se det framför mig! Visst kan det vara lite motstånd ibland när man presenterar sina idéer men efter lite betänketid och mängder med bra argument brukar de ge med sig :-) Jag talar ju självklart om det manliga släktet.