Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 7 februari 2010

skog och trim

Jag har ju som ni vet börjat så smått att plocka Lowa där pälsen släpper och huvudet börjar bli ganska fint så idag rakades även öronen då det såg så tokigt ut med lurviga öron till ett slätt huvud. Uffe protesterar och tycker att hon ska ha kvar sin ulliga gosiga päls. Men visst blev /blir hon fin! Blir nog cocker av henne med så småningom. Jag ,Caspian och Tindra tog en långpromenad i skogen trodde det skulle vara lite upptrampat men vad jag bedrog mig. Det blev till att pulsa fram undrar vem som blev tröttast jag eller dem. Kändes som om vi var ute i flera timmar . Men är glad att jag har hundarna sprayade inte mer snö än så här hade fastnat när vi kom hem.
Före
Tindra var ju en riktigt lurvboll så jag tog ett tag med henne när hon torkat,
Efter
Blev riktigt nöjd med resultatet. Hon har en underbar päls . Mycket lättskött sällan tovor eller knutor men ändå väl pälsad nu klipper jag henne rätt kort eftersom hon inte ställs ut men ser ut som en cocker gör hon ju ändå.Trots att hon nyligen haft valpar har hon inte fällt ur pälsen utan den är i utmärkt kvalité`. Nu är det bara Caspian som står på tur att bli fin men det tar vi en annan dag


Teddy ville inte följa med här är han på favorit platsen.

.

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vad fina alla blev.
Teo hälsar att Lowa är en riktig "pudding".
Själv ska han trimmas om två veckor.
Ska gå på en trimkurs som Inger på "Lönnbacken"ska hålla.
Den ser vi fram emot.

herman sa...

Så vacker hon är! (Lova) Vilka underbara färger!
Sen är resten av släkten också jättefina inkl. min favorit Teddy!

Sandra sa...

Oj vilket fint cocer huvud lowa har...undra om freija oxå har det under allt lurv :)

Sandra sa...

menade givetvis cocker huvud....stavar som en kråka när fingrarna slinter :)

Malin sa...

Vad fina de är :o)Jag skulle behöva trimma mina med! Lowa håller på att förvandlas till en stilig dam! Vad är det för spray du använder? Namn och märke, tack! Ha det gott!
Kram Malin

Marie sa...

Vad fin hon blev, lilla Lowa. Det är med blandade känslor som man plockar och plockar med valppälsen. För visst är den ulliga valppälsen helt underbar och charmig, men samtidigt blir de så fina när de blir trimmade. Hon har ett jättefint ansikte!

Katarina sa...

Du har så stiliga hundar! -Lowa är cockrarnas Kleopatra.

Anonym sa...

Tycker också att Lowa är en underbart söt tjej. Hon har ett bedårande gulligt ansikte. Annars är jag egentligen svagast för black and tan när det gäller pälsfärger så Caspian ligger bra till han också... =)