Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 5 februari 2010

fredag igen



Inte så mycket nytt. Veckan rullar på i vanliga hjulspår känns det som. Fick igår ett långt mycket trevligt mail från Kickis familj i Norge som andades mycket kärlek. Känns bra så bra när de är så nöjda med sin lilla valp. Hon hade ärvt mycket av Tindras sätt att vilja vara nära och pussas.


Jag själv passar riktigt på och njuter av lilla Vivan. Med både Caspian och Lowa har jag ju fått hålla igen pga att det varit Mickan som skulle bli nummer ett för dem iof så ville inte Caspian det men Mickan la ner mycket jobb på det. Men nu kan jag mysa hur mycket jag vill med lilla Vivan tills hon ska flytta. Hon är en så otroligt tillgiven och kelig hund och nu i eftermiddag när jag behövde vila låg hon tätt tätt intill mig och sov tillsammans med övriga fem hundar i sängen. Värsta är ju att man fäster sig så mycket men jag har bestämt mig för att njuta=) Lowas päls har så smått börjat lossna så jag tar lite då och då ingen brådska och damen är inte så nöjd med behandlingen det där med att vara fin ligger inte för Lowa. Hundarna tillbringar mesta tiden ute och även lilla Vivan hänger på där en hel del. Ser kul ut i trädgården eftersom snön är så djup så har det gjort gångar som de springer på.Härligt med trädgård! Tindra har tagit valparnas flytt mycket bra njuter av Vivan samtidigt som hon sätter gränser. Ska försöka sy färdigt Freijas täcke i helgen om bara jag och nya symaskinen kunde komma bättre överens=) Nu väntar det en härlig promenad i snön det har blivit ett par minus nu och solen håller på att gå ner underbart vackert.
Trevlig helg allihopa!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Kelig är rätta ordet även för Nanna - hela familjens kelgris, men mest min... Den som läggger ner mest tid blir väl nr 1 av bara farten, kan jag tänka.
Trevlig själv själv - njut av Vivan..

Sandra sa...

Du är väl en pärla både världens bästa uppfödare och sömmerska till dina valpköpare :)

Grabbarna boys sa...

Vad mysigt det verkade vara med en vilopaus med alla hundarna i sängen.
Njut, bara njut allt vad du kan av lilla Vivan.
Ha en trevlig helg.

Madde sa...

Hej! Vad bra nu funkar det. =) Roligare när man kan kommentera här. Mysigt med hund i sängen. Just nu ligger Teddy vid mina fötter o sover .

Anonym sa...

Kan tänka mig att det är svår att släppa iväg valparna när man fäster sig så mycket vid dom. Härligt när man inser att man har valt rätt valpköpare och att sötnosen kommer till ett tryggt och kärleksfullt hem.